جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۲۷, پنجشنبه

کنگره آمریکا: تصویب تحریمهای رژیم آخوندی به مدت ۱۰سال دیگر

لينك به منبع:

کنگره آمریکا

کنگره آمریکا


مجلس نمایندگان آمریکا نخستین جلسات خود پس از انتخابات آمریکا را در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برگزار کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت این مجلس را در اختیار دارند توافق کردند.. پل رایان هم‌چنان در سمت ریاست این مجلس در سال آینده باقی بماند.

مجلس نمایندگان آمریکا در اجلاس روز سه‌شنبه خود، با اکثریت قاطع آرا تحریم‌های آمریکا علیه رژیم آخوندی را به مدت 10سال دیگر تمدید کرد.

قانون تمدید تحریم‌های رژیم در کنگره که ارائه‌دهنده اصلی آن اد رویس رئیس ‌کمیته امور خارجی آمریکاست، با 419 رأی مثبت در مقابل تنها یک رأی مخالف تصویب شد؛ این قانون در ادامه روند تمدید، باید تا پایان سال جاری میلادی، توسط سنای آمریکا به تصویب برسد و سپس توسط اوباما امضا شود.

اد رویس رئیس‌کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان قانون تحریم رژیم آخوندی را یک «ابزار حیاتی» دانست، و گفت: «انقضای (این قانون)... این پیام را می‌فرستد که ایالات متحده دیگر با نقش تخریب‌کننده (رژیم) ایران در خاورمیانه مخالف نیست».

کوین مک‌کارتی رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان، گفت: «توافق اتمی پوششی را برای (رژیم) ایران ایجاد کرده است. آنها کنترل خود را بر عراق افزایش می‌دهند، برای (شبه‌نظامیان) در یمن تسلیحات می‌فرستند و هم‌چنان از گروه‌های تروریستی هم‌چون حزب‌الله حمایت می‌کنند... نمی‌توانیم اجازه بدهیم که (رژیم) ایران بدون این‌که مخالفتی با آن صورت گیرد، نفوذ منطقه‌یی‌اش را افزایش بدهد و منافع آمریکا را تضعیف کند... این تحریم‌ها بودند که (رژیم) ایران را به پای میز (مذاکره) آوردند و می‌توانند دوباره آن‌را وادار به اجابت کنند».

لئونارد لانس عضو مجلس نمایندگان از حزب جمهوریخواه نیز، گفت: «اکنون زمان آن نیست که (رویکرد) نرم‌تری در قبال حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان داشته باشیم... تحریم‌ها کارایی دارد».

مجلس نمایندگان آمریکا هم‌زمان با تمدید قانون تحریم‌های رژیم آخوندی، لایحة تحریم پشتیبانان رژیم اسد را نیز به‌تصویب رساند.

قانون تحریم‌های رژیم سوریه، حامیان رژیم اسد هم‌چون رژیم آخوندی و روسیه را هدف قرار می‌دهد و از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد این حکومتها و شرکتهایی را که با رژیم اسد تجارت یا به آن کمک مالی می‌کنند، مجازات کند.

بنا‌ به این قانون، هر کسی که به خطوط هوایی تجاری رژیم سوریه هواپیما بدهد، با بخش‌های ترابری و تلفن آن تجارت یا از صنعت انرژی این حکومت حمایت کند، تحت تحریم قرار خواهد گرفت.

پل رایان رئیس کنگره آمریکا تحریم‌ها علیه رژیم سوریه را یک پاسخ ضروری به جنایات علیه بشریت رژیم اسد دانست، و گفت: «جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها، لزوم منزوی‌کردن رژیم اسد را به‌دلیل استمرار جنایتش علیه مردم سوریه، درک می‌کنند».

اد رویس رئیس‌کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان نیز، تصریح کرد: «بحث بر سر منافع حیاتی آمریکاست... تا زمانی که اسد و پشتیبانانش قادر باشند مردم سوریه را بدون هیچ‌گونه عواقبی کشتار کنند، امیدی برای صلح وجود ندارد».

الیوت انگل رئیس دموکراتها در کمیته امور خارجی، اظهار داشت: «ما می‌خواهیم مواردی که این ماشین جنگی را هدایت می‌کنند، تحت تعقیب قرار بدهیم: (یعنی) پول، هواپیما، قطعات یدکی و نفت... بله! ما همچنین می‌خواهیم شرکای اسد در خشونت را تعقیب کنیم... اگر شما به‌عنوان راه نجاتی برای رژیم اسد عمل می‌کنید، این تهدید وجود دارد که توسط شبکه تحریم‌های ما گیر بیفتید».

گزارش رسانه‌های خبری بین‌المللی از تصویب لوایح تحریم رژیم آخوندی و رژیم سوریه

خبرگزاری رویتر درباره تصویب این لوایح در کنگره، گزارش داد: «قانون‌گذاران آمریکایی روز سه‌شنبه لوایحی را برای تمدید تحریم‌های (رژیم) ایران به‌مدت 10سال و اعمال تحریم‌های جدید بر (رژیم) سوریه تصویب کردند.. ؛ این امر عزم جزم آنها را برای ایفای یک نقش قوی در سیاستهای خاورمیانه فارغ از این‌که چه کسی در کاخ سفید باشد، به‌نمایش می‌گذارد».

رویتر، اضافه کرد: «قانون‌گذاران آمریکایی گفتند، می‌خواهند با حفظ قانون تحریم‌های (رژیم) ایران، یک پیام قوی بفرستند مبنی بر این‌که ایالات متحده به تحریکات (این رژیم) پاسخ خواهد داد و در صورت نقض توافق اتمی (توسط رژیم) تهران، هر رئیس‌جمهور آمریکا، قادر خواهد بود به سرعت تحریم‌ها را مجدداً اعمال کند... قانون‌گذاران از هر دو حزب گفتند، امیدوارند حمایت دو حزبی از رویکردی سخت در قبال (رژیم) ایران، در دوران رئیس‌جمهور جدید، ادامه یابد».

آسوشیتدپرس نیز در گزارشی تأکید کرد که تصویب سریع (این لوایح)، نشان‌دهنده حمایت گسترده کنگره برای مجازات پشتیبانان مالی حکومت سوریه و حفظ فشار مالی بر (رژیم) تهران است.

همچنین واشینگتن‌پست، گزارش داد: «مجلس نمایندگان روز سه‌شنبه با تصویب دو لایحة تحریم، علائمی را از خود بر جای گذاشت که نشان می‌دهد چه‌طور می‌خواهد سیاست خارجی را در دوران دولت جدید شکل بدهد: یکی هدف قرار دادن (رژیم) ایران و دیگری (رژیم) سوریه...

قانون تحریم‌های (رژیم) ایران پایه تحریم‌های انرژی، بانکی و دفاعی علیه فعالیت‌های اتمی و موشکی (این رژیم) را شکل می‌دهد...

اوباما تلاش کرده بود هر دو اقدام (مذکور) را به تأخیر بیندازد، البته (او) هرگز تهدید به وتو آن نکرد... این لوایح پیامی است که نشان می‌دهد مجلس نمایندگان، خواهان یک رویکرد سخت‌گیرانه در قبال (رژیم) ایران و قدرتهای بین‌المللی است که به حکومت سوریه در حمله به غیرنظامیان... کمک می‌کنند»

واشینگتن‌پست در گزارش دیگری تصریح کرد که تصویب تحریم‌ها علیه حکومت سوریه توسط کنگره، نشان‌دهنده اتفاق‌نظر دو حزبی نسبت به لزوم تحریم رژیم اسد و حکومت‌های حامی آن به‌خاطر جنایت علیه بشریت است.

سوز و گداز مقامات رژیم از تمدید تحریمها علیه رژیم
رژیم آخوندی از تمدید تحریمها به مدت 10سال توسط کنگره آمریکا سوز و گداز کرد. پاسدار شمخانی دبیر شورای امنیت رژیم این مصوبه را کنار زدن برجام و پاسدار رحیم صفوی مشاور عالی خامنه‌ای نیز از شدت گرفتن خصومت با رژیم آخوندی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ابراز وحشت کرد.

مجری: دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت تمدید دهساله تحریمهای آمریکا ضدایران ضربه به برجام است، آقای شمخانی در حاشیه یادواره چهارهزار شهید استان گلستان در باغ موزه دفاع مقدس گفت ایران تمدید قانون داماتو را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

شمخانی: پیش از این گفته می‌شد که این تحریم تمدید نخواهد شد، تمدید این تحریم در این شرایط توسط هر کسی مفهومش لگد زدن به برجامه، طبیعتاً ملت ایران این لگد زدن رو بی‌پاسخ نمی‌گذاره، بسته فنی فراهم کرده که اگر این لگد زدن حاصل شد اون بسته فنی‌اش رو عمل بکنه به‌نحوی که اونها مبهوت وضعیت بشوند.

مجری: سردار صفوی در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت سیاست آمریکا ادامه دشمنی و تخاصم با ایران خواهد بود.

رحیم صفوی در برنامه گفتگوی ویژه: اگر ‌چه الانه زوده ما قضاوت بکنیم واقعیت اینه که الآن تیم جمهوریخواه‌ها چه در کنگره در سنا و در ریاست دولت با هم یکدست شده و جمهوریخواه‌ها یک سنت تندروی علیه ایران داشتند و یک لابی نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی و حتی برخی از کشورهای منطقه همسایه ما بنابراین احتمال این‌که تخاصم علیه ایران ادامه پیدا کنه وجود داره.

تلویزیون تحت کنترل خامنه‌ای نیز با پخش گزارشهایی غیظ و کین رژیم آخوندی از اقدام کنگره را به نمایش گذاشت.

مجری: مجلس نمایندگان آمریکا لایحه تمدید دهساله تحریمهای ضدایرانی موسوم به آی اس ای را تصویب کرد این قانون نخستین بار در سال 1996 بتصویب رسید تا مانع سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی ایران شود.

جالب است که تمدید این تحریمها با همراهی هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه و با 419 رأی موافق در برابر تنها یک رأی مخالف تصویب شد.

مجلس نمایندگان آمریکا همچنین لایحه‌یی دیگر را تصویب کرد بر اساس آن دولت سوریه و حامیانش از جمله روسیه و ایران با تحریمهای جدید روبه‌رو خواهند شد.

گوینده: البته بعید است کار به وتوی اوباما برسد، این تمدید تا به سنا برود و آنجا تصویب شود اوباما از کاخ سفید به این‌جا خانه همان اطراف در واشینگتن اسباب کشی کرده و دولت ترامپ سر رسیده است.

این‌جا مخالفان برجام با این تمدید تحریم پیوند عاطفی دارند و چشم انتظار رئیس‌جمهوری هستند که وتو نکند.

سناتور آمریکایی: ایالات متحده هرگز اجازه نمی‌ده ایران ساخت موشکهای بالستیکی رو که به خاک آمریکا و متحدانمون می‌رسه ادامه بده ایران باید بدونه ترامپ با دیگر رؤسای جمهور آمریکا متفاوت است و تحریمهای جدیدی علیه ایران در کار خواهد بود.

گوینده: اما در کنگره هم برای لغو قرار داد بوئینگ و ایرباس با ایران امروز یک نشست مهم دارند آنها می‌خواهند قراردادهای هواپیمایی اجرایی نشود اما آقای اوباما گفته فعلاً که هست و این یکی را وتو خواهد کرد. کامران نجف زاده خبرگزاری صدا و سیما نیویورک.

یک روز پیش از تمدید تحریمها از سوی کنگره، وزرات خارجه رژیم آخوندی مواضع دوگانه و متناقضی را در این زمینه اتخاذ کردند...

یک سایت باند خامنه‌ای نوشت؛ «قاسمی، سخنگوی وزارت‌خارجه در اظهارنظری عجیب مدعی شده است که تمدید تحریمها داماتو تأثیری بر بر جام ندارد» اما عباس عراقچی معاون وزیر خارجه گفته است: «طبق برجام، دولت آمریکا موظف است که اجازه ندهد تحریم جدید هسته‌یی برقرار شود یا تحریمهای قبلی تحت عناوین و بهانه‌های جدید باز گردد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر