جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۲۶, چهارشنبه

کیهان خامنه‌ای: مواضع ترامپ برای فشار روی دولت برای پذیرش برجام۲ و ۳ می‌باشد

لينك به منبع:
دونالد ترامپ

دونالد ترامپ


کیهان خامنه‌ای 26 آبان 95 در یادداشت روز خود تحت عنوان ”برجام را پاره نمی‌کنند “به مواضع ترامپ حول برجام اشاره کرده و در درگیری باندی در این رابطه دولت روحانی را زیرضرب برده است.

کیهان آخوندی ابتدا با لحن خاصی می‌نویسد: «این روزها با فضاسازیهای رسانه‌های خارجی برخی در داخل ترسیده‌اند که ترامپ آن‌گونه که در مناظرات انتخاباتی گفته بود، برجام را پاره می‌کند؟ در پاسخ باید گفت نترسید ترامپ دو دستی برجام را حفظ می‌کند».

این روزنامه حکومتی سپس به علل این حرفش پرداخته و با زدن توی سر دولت روحانی می‌نویسد: «آمریکایی‌ها چه دموکرات و چه جمهوریخواه به خوبی می‌دانند برجام محصول هر دو حزب است و توافق بهتری نمی‌توانند با ایران به دست بیاورند، چرا که تمام اهداف و نیات هسته‌یی آنها در برجام تحقق یافته بدون این‌که دستاوردی برای طرف مقابل یعنی ایران داشته باشد. ثانیا برجام برای آمریکا هدف نبوده و نیست بلکه فقط وسیله‌یی 20ساله برای نفوذ و تغییر در ارکان نظام جمهوری اسلامی است».

کیهان آخوندی در ادامه با تحقیر دولت روحانی اضافه می‌کند: «این مواضع از آن جهت اهمیت دارد که پیامی به دولت ایران داده باشد که دنبال وزیر امور خارجه جدید آمریکا به هر بهانه‌یی راه نیفتد و التماس کند تا تحریم‌ها برداشته شود!»

این روزنامه سپس نگرانی‌اش را از برجامهای بعدی این‌طور نشان می‌دهد: «ترامپ در دوره جدید ریاست‌جمهوری آمریکا، از مواضع خود مبنی بر پاره کردن برجام، در جهت ترساندن مذاکره‌کنندگان ایرانی و فشار بر دولت ایران برای تن‌دادن به برجام‌های دو و سه در قضایای موشکی و حقوق‌بشری و امتیاز گیری بیشتر استفاده خواهد کرد.»

و در نهایت با این بیان از روحانی و دولتش پذیرایی می‌کند. «حال چگونه انتظار است که ملت ایران یک بار دیگر پای میز مذاکره‌یی حاضر شود که تاکنون نفعی برایش نداشته. لذا از نظر ملت ایران هر گونه مذاکره جدید خیانت به منافع ملی تلقی می‌شود.».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر