جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۲۲, شنبه

واعظ معروف شبه‌نظامیان حوثی، آنها را به ”دزدی و راهزنی ”متهم کرد

لينك به منبع:
شیخ یحیی الدیلمی، واعظ معروف حوثی ها ضمن انتقاد شدید از عملکرد کودتاگران حوثی وابسته به عبدالملک حوثی، آنها را به «دزدی و راهزنی» متهم کرد

شیخ یحیی الدیلمی، واعظ معروف حوثی ها ضمن انتقاد شدید از عملکرد کودتاگران حوثی وابسته به عبدالملک حوثی، آنها را به «دزدی و راهزنی» متهم کرد


العربیه در گزارشی نوشت ”منابع آگاه در صنعا روز جمعه 11نوامبر 2016 خبر دادند که کودتاگران حوثی یکی از واعظان معروف خود در صنعا پایتخت یمن را تهدید به ممنوعیت از سخنرانی و مجازاتهای دیگر کردند...

شیخ یحیی الدیلمی، واعظ معروف و برجسته حوثی‌ها، در مسجد النهرین یکی از مساجد بزرگ صنعا ضمن انتقاد شدید از عملکرد کودتاگران حوثی وابسته به عبدالملک حوثی، آنها را به «دزدی و راهزنی» متهم کرد.

در پی این سخنرانی شبه‌نظامیان حوثی ضمن تهدید این واعظ مشهور به ممنوعیت از خطبه و سخنرانی، خواستار عدم انتقاد وی از شبه‌نظامیان حوثی شده‌اند.

الدیلمی ضمن سخنرانیهای خود با انتقاد شدید از حوثی‌ها و صالح آنها را مسبب جنگ، فقر و بدبختی مردم یمن دانست.

وی در خطبه جمعه گذشته وابستگان عبدالملک حوثی را ”دزدان“یمن توصیف کرد و
گفت در حالی که مردم یمن در فقر و محرومیت به‌سر می‌برند، حوثی‌ها تمام اموال عمومی مردم این کشور را به سرقت بردند.

وی ضمن حمله به علی عبدالله صالح هم‌پیمانان شبه‌نظامیان حوثی اضافه کرد ”علی عبدالله صالح باعث همه بدبختیهای یمن است او با حوثی‌ها برای سرقت اموال عمومی علیه دولت قانونی کودتا کردند.“..

این در حالی است که ماه گذشته نیز یکی از چهره‌های حوثی مخالف کودتاگران نیز اعلام کرد که از دفتر عبدالکریم حوثی یکی از رهبران شبه‌نظامیان مورد تهدید قرار گرفته است.

محمد المقالح چهره حوثی مخالف کودتاگران گفت: ”دفتر عبدالکیم حوثی ضمن تهدید من به‌خاطر انتقاد از کودتاگران گفته اگر به انتقاد از 'اولیاء خدا' ادامه دهی عاقبتی بسیار وخیم در انتظارت خواهد بود.

محمد المقالح در یک برنامه افشاگرانه گفت که عموی او مسئول اداره گمرک و مالیات است به همین دلیل از تمام دزدی‌ها و فساد مالی و اداری حوثی‌ها با خبر است.

پیشتر علی البخیتی یکی از فرماندهان سابق حوثی‌ها نیز گفته بود که شبه‌نظامیان کودتاگر از رنج و مشقت مردم یمن استفاده ابزاری برای دزدی خود کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر