جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۲۹, شنبه

لورا هولگیت: هر گونه آب سنگین اضافی، نمی‌تواند در ایران بماند

لينك به منبع:
لورا هولگیت سفیر آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

لورا هولگیت سفیر آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی


لورا هولگیت سفیر آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی سخنانی در اجلاس شورای حکام آژانس، درباره نقض حد مجاز ذخایر آب سنگین توسط رژیم آخوندی، گفت: (رژیم) ایران تحت برجام متعهد است که آب سنگین را فراتر از نیازهای مشخص‌شده در توافق، ذخیره نکند. هر گونه آب سنگین اضافی، نمی‌تواند در ایران بماند».

لورا هولگیت اعلام فروش آب سنگین از سوی رژیم به کشورهای دیگر را ناکافی دانست، و افزود: «این اقدام به تنهایی تعهدات (رژیم) ایران تحت برجام را تکمیل نمی‌کند.

وی تأکید کرد: هیچ چیز به‌جز اجرای کامل (توافق)، به جامعه جهانی تضمین نخواهد داد که (رژیم) ایران به تعهداتش پایبند است».

سفیر آمریکا در آژانس همچنین کمک یک میلیون دلاری جدید را از سوی کشورش به آژانس برای ادامه نظارت و روند راستی‌آزمایی از برنامه اتمی رژیم آخوندی اعلام کرد و گفت که نظارت بر برنامه اتمی رژیم تا چندین سال آینده، یک اولویت بالا برای آژانس باقی خواهد ماند.

رژیم آخوندی در واکنش به هشدار رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد نقض مکرر برجام، مدعی شد که برجام را نقض نکرده است.

کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی مدعی شد: (نظام) برخلاف تعهدات خود در برجام عمل نکرده، است و میزان افزایش ذخایر آب سنگین تا زمانی که در حال عرضه به بازار است مشکلی ندارد

یوکیا آمانو رو پنجشنبه خطاب به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به کشف حدود 100 کیلوگرم آب سنگین غیرمجاز بر الزام رژیم آخوندی به خودداری از تکرار این موارد تأکید کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر