جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۲۵, سه‌شنبه

بالاکشیدن ۸هزار میلیارد از صندوق فرهنگیان نه فساد است و نه در «گوشه‌ای»، بلکه یک «ابرفساد» است

لينك به منبع:
فساد و اختلاس در دولت آخوند روحانی

فساد و اختلاس در دولت آخوند روحانی


روزنامه وطن امروز از باند خامنه‌ای 25آبان 95 در درگیری باندی، حرفهای روحانی را که گفته بود «اگر یک فسادی در گوشه‌یی است اما انگار برای بعضی‌ها بالا و پایین کردن فساد لذتبخش است» زیر ضرب برد و در مطلبی با عنوان: «لطفاً ”فساد “، ”گوشه “و ”اختلاس “را تعریف کنید، نوشت: «برخلاف آنچه در تفکرات شخص جناب ایشان است و این امر را ”فساد در گوشه‌یی “می‌دانند از نظر جماعت ایرانی بالاکشیدن 8هزار میلیارد از سرمایه جماعت زحمتکش فرهنگی نه فساد است و نه در ”گوشه‌ای “، بلکه یک ”ابرفساد “ است و آن هم در ”متن جامعه “، جامعه‌ای به اندازه بیش از 800هزار فرهنگی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان!»

همین نوشته با روی میز گذاشتن یک فقره دزدی، حرفهای روحانی را به چالش می‌کشد و ادامه می‌دهد: «اینکه ایشان از تفاوت بدهی معوق با اختلاس سخن می‌گویند برای مردم که اخبار فردی را می‌شنوند که 3هزار و 900 میلیارد تومان وام دریافت کرده و حالا با معوقات آن 7هزار میلیارد بدهی دارد و وثیقه معتبر قابل وصولی هم از وی اخذ نشده است، تفاوت چندانی نمی‌کند. برای جماعت فرهنگی که خود را صاحب صندوق می‌دانند وام معوق غیرقابل وصول چه تفاوتی دارد با اختلاس و دزدی غیرقابل وصول؟! «مطالبات مشکوک‌الوصولی» که برای آنها بیشتر به «لاوصول» تعبیر می‌شود.»

روزنامه حکومتی وطن امروز سپس به روحانی حمله می‌کند که تمام این حرفها و اقداماتش برای نمایش انتخابات آتی و فرار از پاسخگویی به فسادی است که در صندوق ذخیره فرهنگیان اتفاق افتاد. «داستان آنجا جالب می‌شود که وزیر پیشین آموزش و پرورش برای جلوگیری از استیضاح و به‌دنبال آن بررسی اقدامات در صندوق ذخیره فرهنگیان مجبور به استعفا می‌شود. این بدین معناست بالا و پایین کردن این فساد به تعبیر جناب رئیس‌جمهور عواقب خطرناکی را برای دولت و آن هم در برهه حساس و چند ماه قبل از انتخابات به همراه خواهد داشت. فسادی که وزیر را به مجبور به سکوت می‌کند خیلی فراتر از ”فساد در گوشه‌یی “باید قلمداد شود.»

در نهایت خطاب به روحانی می‌نویسد: «ما به ترتیب در هر گوشه‌یی وامی را می‌بینیم که بدهی معوق دارد و بیشتر به اختلاس شبیه است و خبری از مبارزه با فساد نیست و این شعارهای بدون پشتوانه برای مردم عادی‌سازی شده است. لطفاً برای منتقدان از منظر شما بی‌سواد، کمی ادبیات تدریس کنید و به جهنم حواله‌شان ندهید.».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر