جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۲۵, سه‌شنبه

سوزیه - از سرگیری بمبارانها و جنایات جنگی در حلب

لينك به منبع:
پاسدار حاجی‌زاده، سرکرده نیروی هوافضای سپاه پاسداران خامنه‌ای، اعلام کرد آمریکا یک کارخانه ساخت موشک رژیم آخوندی در حلب را نابود کرده است.
وی گفت: «(آمریکا) سلاح‌های استراتژیک ارتش سوریه را نابود کردند. کارخانه‌ای را که ایران در حلب برای سوریه ساخته بود، موشک‌های زمین به زمین که از آن در فلسطین و حزب‌الله استفاده می‌شد، کجا است؟! ... این کارخانه به طور کامل توسط نیروهای آمریکایی تخریب شده است».
سرکرده جنایتکار نیروی هوافضای سپاه پاسداران افزود: خامنه ای دستور داده که حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه و عراق «مستشاری» باشد تا نیروهای ما «در باتلاق این دو کشور گرفتار» نشوند, «چون نتیجه جنگ فرسایشی خواهد بود و تصرف خاک کشور دیگر محسوب می‌شود».
حملات سنگین هوایی به شهر تحت محاصرة حلب بعد از چند هفته توقف، روز سه‌شنبه از سر گرفته شد.
به گزارش آسوشیتدپرس، در این حملات دست کم 8 منطقة حلب هدف قرار گرفتند و حداقل 10 تن کشته شدند.
خبرنگاران سوری در حلب گفتند، هواپیماها موشک شلیک می‌کنند و هلی‌کوپترها بشکه‌های انفجاری پرتاب می‌کنند.
الجزیره، گزارش داد: «یک حملة بزرگ توسط نیروهای (رژیم) سوریه و روسی در بخش (آزاد شدة) شرق حلب شروع شده است».
گاردین نیز به نقل از گروه‌های حقوق بشری گفت که نیروی هوایی رژیم اسد چندین منطقه را با بشکه‌های انفجاری هدف قرار داده‌اند.
رویتر در گزارشی خاطرنشان کرد که رژیم اسد به‌همراه متحدانش که شامل سپاه پاسداران (رژیم) ایران، حزب‌الله لبنان و شبه نظامیان شیعی عراقی هستند، منطقة آزاد شدة حلب را از تابستان گذشته محاصره کرده‌اند.
هم‌زمان تلویزیون حلب‌الیوم گزارش داد که باسل ابو حمزه مسئول تیم این تلویزیون در شهر تحت محاصرة حلب، حین تهیة گزارش از بمباران منطقة فردوس، مجروح شده است.

به گزارش اورینت‌نیوز، رزمندگان سوری در ادامة عملیات «سپر فرات» چند روستای دیگر را در شمال غربی شهر الباب پایگاه استراتژیک داعش در این منطقه تصرف کردند و به این شهر نزدیک‌تر شده‌اند.
این منبع خاطرنشان کرد، رزمندگان که با حمایت ترکیه این عملیات را از 24 اوت شروع کرده‌اند، تاکنون شهرهای جرابلوس و الرأی و چندین روستای حومة حلب را به تصرف خود درآورده‌اند.
اورینت نیوز در خبر دیگری از غوطة شرقی در حومة دمشق گزارش داد که رزمندگان طی درگیری‌های، 13 تن از نظامیان اسد را به هلاکت رساندند.

اورینت گزارش داد: «جنگنده‌های رژیم اسد و روسیه مناطقی را در حومة غربی حلب با بمب‌های سنگرشکن و خوشه‌یی هدف قرار دادند؛ در این حملات پنج تن در عندان، شامل 4 کودک و یک زن، کشته شدند...
(هم‌چنین) جنگنده‌های روسی روز دوشنبه دو بیمارستان را در حومة غربی حلب هدف قرار دادند که ضایعات بسیاری بر جای گذاشتن و بسیاری از کارمندان آن مجروح شدند...».
بنا به این گزارش در این حملات هم‌چنین یک مرکز آموزش داوطلبان دفاع مدنی نیز هدف حملات هوایی قرار گرفت.

AMC مرکز مطبوعاتی حلب تصاویر هوایی را از ویرانی‌های برجای مانده در نتیجة حملات مستمر هوایی در منطقة الشعار شرقی حلب، منتشر کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر