جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۲۲, شنبه

ولید فارس: ترامپ توافق اتمی با رژیم ایران را بازبینی می‌کند

لينك به منبع:
ولید فارس مشاور سیاست خارجی دونالد ترامپ

ولید فارس مشاور سیاست خارجی دونالد ترامپ


ولید فارس از مشاوران امور دیپلوماتیک دونالد ترامپ ، در مصاحبه با کانال دو تلویزیون فرانسه، گفت: «(دونالد ترامپ) در سخنرانی‌های سیاسی‌اش طی موضع‌گیریهای جداگانه‌یی روشن ساخته است که می‌خواهد (توافق اتمی با رژیم ایران را) بازبینی کند؛ (یعنی) می‌خواهد آن‌را به کنگره بفرستد... ، چون اوباما کنگره را دور زده. لذا او تلاش خواهد کرد. به (رژیم) ایران گفته شود که باید آن‌را به‌اجرا گذاشت و همچنین نباید در کشورهای مجاورش مداخلة نظامی بکند؛ (کشورهایی) مثل عراق، سوریه و سایرین؛ (او می‌خواهد) به سمت (جامعه) جهانی باز گردد تا تلاش کند توافق دیگری حاصل شود».

در برنامه گفتگوی کانال 2 تلویزیون فرانسه، دوویلپن وزیر خارجه شیراک در واکنش به اظهارات ولید فارس مدعی شد که قدرت مانور دولت بعدی آمریکا در ارتباط با رژیم ایران، محدودتر از آن چیزی است که دونالد ترامپ تصور آن‌را دارد.

وی اضافه کرد که باید راه‌حلهای دیگری به‌جز زیر سؤال‌بردن توافق اتمی در پیش گرفته شود.

ولید فارس در پاسخ به این اظهارات، گفت: «اگر (رژیم) ایران هم‌چون آفریقای جنوبی یا اوکراین در پایان جنگ سرد برخورد می‌کرد که خودشان از جامعه جهانی خواهان کمک برای خلاص‌شدن از مواد اتمی‌شان شدند، این موضوع قابل فهم بود. اما (رژیم) ایران در 4 جنگ (منطقه‌یی) درگیر است. هم‌زمان خرید موشکهای دوربرد (توسط رژیم ایران)، طبعاً برای ارسال گُل نیست. به‌دلیل این وضعیت، این حق رئیس‌جمهور آمریکاست که از (رژیم) ایران بخواهد که اولاً التزامات (توافق) را اجرا کند و همچنین عقب‌نشینی کند».

ولید فارس در مصاحبه با اسکای نیوز در مورد پرونده سوریه، گفت: اولویت با مبارزه با تروریسم و به‌طور خاص با تشکیلات داعش و ایجاد مناطق امن برای پناهندگان سوری خواهد بود سپس با همه نیروهای بین‌المللی و منطقه‌یی مؤثر برای پیدا کردن راه‌حلی برای بحران سوریه مشورت خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر