جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۲۳, یکشنبه

هشدار سازمان ملل‌متحد به شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان در سوریه

لينك به منبع:
بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل‌متحد

بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل‌متحد


بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل‌متحد از شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان خواست که هرگونه مشارکت و دخالت در سوریه را متوقف کنند. بان کی‌مون روز شنبه 22آبان 95هشدار داد دخالت حزب‌الله در سوریه، لبنان را در معرض یک خطر بزرگ قرار می‌دهد.

دخالت شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان در بحران سوریه، خطر تنشهای فرقه‌گرایی در لبنان و منطقه را افزایش می‌دهد. امری که برای جهان روشن شده است. دخالتهای شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان بجز قطعنامه‌های قبلی، پاسخی از جامعه جهانی دریافت نکرده است.

بان کی‌مون دبیرکل ملل‌متحد از شبه‌نظامیان حزب‌الله خواست هرگونه دخالت و مشارکت در بحران سوریه را متوقف کنند. وی تأکید کرد که انتقال عناصر شبه‌نظامی و قاچاق سلاح از طریق مرزهای لبنان با سوریه، نقض قطعنامه 1701 شورای امنیت است.

بان کی‌مون می‌گوید دخالت حزب‌الله در سوریه، نقض توافقنامه‌یی است که مقامات رسمی لبنانی در مورد آن توافق کرده بودند.

این تصریحات بان کی‌مون در حالیست که شبه‌نظامیان حزب‌الله که از حمایت رژیم ایران برخوردارند، شبه‌نظامیان بیشتری را برای حمایت از رژیم اسد در سوریه، به این کشور گسیل می‌دارند.

ارتش آزادی سوریه نقشه تمرکز این شبه‌نظامیان در سوریه را منتشر کرده است.

عناصر شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان در حومه جنوبی و شهر حلب متمرکز هستند.

شبه‌نظامیان موسوم به نجبای عراق در مناطق استراتژیک راموسه و راشدین در غرب حلب و همچنین در شهرک حاضر و جنوب حلب متمرکز هستند.

در جاده حلب به سلامیه نیز گردان 47 ارتش اسد که تحت‌امر پاسداران رژیم ایران است، قرار دارد و افراد آن در مناطق صلاح‌الدین و لیرمون مستقر شده‌اند.

در جاده سلامیه همچنین تیپ باقر که از ارتش اسد و شبه‌نظامیان لبنانی تشکیل شده در منطقه حلب جدید مستقر شده است.

جمع دیگری از شبه‌نظامیان عراقی نیز در شهرهای نبل و زهرا و زیتان مستقر شده‌اند.

شبه‌نظامیان زیادی در کنار نظامیان اسد که مشغول کشتار مردم سوریه هستند، قرار دارند. از جمله جنایتهای آنها توپبارانهای کور و کوچ دادن اهالی است که با فرماندهی پاسداران رژیم ایران صورت می‌گیرد. رژیمی که با اتهامهای زیادی در رابطه با برهم زدن ثبات و تهدید امنیت در منطقه مواجه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر