جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۲۶, چهارشنبه

دانشجویی که رزمنده ارتش آزادی سوریه شد

لينك به منبع:
عبدالحکیم، دانشجویی که رزمنده ارتش آزادی سوریه شد

عبدالحکیم، دانشجویی که رزمنده ارتش آزادی سوریه شد


داستان بسیاری از سوریها در داستان جوانی به‌نام عبدالحکیم خلاصه می‌شود. کسی که بعد از دیدن جنایتها و قتل‌عامهایی که رژیم اسد و روسیه در حق شهروندان و کودکان بیگناه روا داشتند، زندگی و خانواده خود را ترک کرد و تصمیم گرفت به ارتش آزادی سوریه بپیوندند.

این‌جا همان خیابانهایی است که مردم در آن فریاد آزادی سردادند و به همراه فرزندان شهر معرت النعمان در ادلب برای سرنگونی رژیم اسد فراخوان دادند. اما رژیم اسد با رگبار موشک به آنها تهاجم کرد. عبدالحکیم، درس و خانواده را ترک کرد و به ارتش آزادی پیوست تا آسمان شهرش امنیت بیشتری داشته باشد.
 
عبدالحکیم:
«من بیشتر در زمینه دفاع هوایی تخصص پیدا کردم زیرا هواپیما بیشترین سلاح فعالی است که رژیم اسد با آن شهروندان را بمباران می‌کند».

عبدالحکیم فقط به تلاشهای خود برای دور کردن هواپیماهای دشمن از شهروندان با سلاحهای ضدهوایی ۱۴.۵ میلی متری اکتفا نکرده بلکه برای انتقال تجارب خود به رزمندگان دیگر در ارتش آزادی سوریه میکوشد تا یک تیم تخصصی برای مراقبت از آسمان و حفاظت شهروندان را تشکیل دهد.

عبدالحکیم:
«آرزوی من حفاظت از فرزندان میهنم است که احساس آرامش و امنیت کنند».

عبدالحکیم درک می‌کند که هواپیماهای اسد و روسیه نیاز به سلاحهای ضدهوایی پیشرفته و فعال دارد اما او با تیربار ۱۴.۵ میلی متری خود، هر آنچه که در توان دارد انجام می‌دهد. او با این تصور به هواپیماها نگاه می‌کند که گویا خانواده خودش را هدف قرار می‌دهند. این اندیشه و تفکر او را از یک دانشجو به یک رزمنده و مربی تبدیل کرد. کسی که زندگی‌اش را وقف حفاظت از هموطنانش کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر