جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ مهر ۱۷, شنبه

هشدار وزیر خارجه آلمان نسبت به‌وقوع جنگ میان آمریکا و روسیه

لينك به منبع:
فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان


فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجۀ آلمان، در گفتگو با نشریۀ آلمانی 'بیلد' با اشاره به افزایش تنشهای جاری میان آمریکا و روسیه نسبت به‌وقوع جنگ میان دو کشور هشدار داد و گفت که زمان حاضر بمراتب خطرناکتر از 'جنگ سرد' است.

اشتاین مایر افزود: اگر گمان کنیم که کشمکشهای جاری میان روسیه و آمریکا ادامۀ جنگ سرد است توهم است.

وی تأکید کرد که 'طی دهه‌های گذشته هیچگاه به اندازۀ امروز خطر وقوع جنگ و رویارویی نظامی میان روسیه و آمریکا جدی و مهم نبوده و هیچگاه اعتماد بین غرب و شرق به اندازۀ امروز رو به ضعف و تحلیل نگذاشته بود.

پارلمان اروپا طی بیانیه‌یی خواستار حسابرسی از مسئولان جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در سوریه شد.

این پارلمان حمله به غیرنظامیان و زیر ساختها و استمرار سیاست محاصره و ممانعت از ارسال کمکهای انسانی در سوریه را محکوم کرد و از… روسیه و نظام اسد خواست که کلیه حملات به غیرنظامیان و زیر ساختهای شهری را قطع و گامهای ملموس و مستقیمی را برای توقف عملیات جنگی اتخاذ کنند و محاصره برخی مناطق را برداشته و امکان ورود کمکهای انسانی به تمام غیرنظامیانی که نیاز به کمک دارند را فراهم کنند.

لازم به توضیح است که جان کری، وزیر امور خارجۀ آمریکا، دیروز جمعه 16مهر، بمباران هوایی غیرنظامیان حلب را توسط هواپیماهای روسیه مصداق 'جنایات جنگی' دانست و محکوم کرد و خواستار انجام تحقیقات درباره اقدامات روسیه و سوریه به‌عنوان « جنایت جنگی» شد و این دو کشور را متهم کرد شهروندان سوری را هدف حملات هوایی خود قرار می‌دهند.
جان کری پس از دیدار با ژان مارک ارو وزیر امور خارجه فرانسه در واشینگتن گفت: نیروهای ارتش سوریه نیمه‌شب گذشته به یک بیمارستان دیگر حمله کردند که در نتیجه آن تعدادی کشته و مجروح شدند
وی تأکید کرد اقدامهای رژیم اسد و روسیه باید هدف تحقیقات مناسب درباره جنایات جنگی قرار گیرد و کسانی که چنین اقداماتی انجام می‌دهند باید مورد حسابرسی قرار بگیرند
جان کری افزود این حملات «ورای» اتفاقات تصادفی است.
او گفت روسیه و سوریه نوعی استراتژی برای «هدف قرار دادن مردم عادی» را دارند.

همچنین آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز جمعه 16مهر از روسیه خواست که با استفاده از نفوذش بر رژیم اسد به حملات به شهر حلب پایان دهد.
وی افزود در قوانین بین‌المللی هیچ توجیهی برای بمباران بیمارستانها وجود ندارد و مسکو باید از اسد بخواهد از کشتار غیرنظامیان دست بکشد.
وی تأکید کرد جامعه بین‌المللی باید از تمامی ابزارها برای متوقف کردن کشتار استفاده کند.
برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی کرده‌اند که احتمالاً خانم مرکل به‌دنبال تحریم روسیه است. سخنگوی آنگلا مرکل نیز در یک کنفرانس خبری، احتمال تحریم روسیه را به‌دلیل نقش این کشور در بحران سوریه رد نکرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر