جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ مهر ۲۷, سه‌شنبه

جزییاتی از نحوه افشای استاکس‌نت

لينك به منبع:
ژنرال جیمز کارترایت، معاون سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا

ژنرال جیمز کارترایت، معاون سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا


ژنرال جیمز کارترایت، معاون سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا روز دوشنبه 26 مهر 95 اتهامات دادستانهای فدرال در پرونده درز اسرار حمله سایبری استاکس‌نت به تأسیسات هسته‌یی رژیم ایران را پذیرفته است.

این ژنرال بازنشسته متهم بود که جزئیات حمله استاکس‌نت را در اختیار خبرنگار نیویورک تایمز قرار داده بود.

دادستانها روز دوشنبه کیفرخواست خود را به دادگاهی در ایالت مریلند ارائه کردند. گفته می‌شود که کیفرخواست نتیجه توافق متهم و دادستان هاست. ژنرال آمریکایی برخی اتهامات را پذیرفته و در ازای آن احتمالاً حداکثر شش ماه حبس دریافت خواهد کرد.

دادستانها می‌گویند دیوید سنگر، خبرنگار نیویورک تایمز، جزئیات عملیات را از ژنرال کارترایت دریافت کرد و در کتابش نیز آن را منتشر کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز سال گذشته درباره استاکس‌نت و این‌که چگونه این بدافزار موقتاً توانسته بود حدود یک‌هزار سانتریفوژ رژیم ایران را از کار بیندازد، یک گزارش اختصاصی منتشر کرد.

بدافزار استاکس‌نت در سال ۲۰۱۰ میلادی مخفیانه وارد تأسیسات اتمی رژیم ایران شد و باعث خرابی سانتریفوژهایی شد که در غنی‌سازی اورانیوم کاربرد داشت.

مأموران فدرال پس از تحقیقاتی چند ساله دو فقره اتهام علیه ژنرال آمریکایی مطرح کردند: بیان اظهارات کذب به مأموران فدرال و تلاش برای گمراه کردن آن‌ها در یک پرونده درز اطلاعاتی دیگر.

ژنرال کارترایت افزود: «تنها هدف من از صحبت کردن با خبرنگاران محافظت از منافع و جان شهروندان آمریکا بود».

ژنرال کارترایت ۶۷ ساله قبل از آن که پنج سال پیش بازنشسته شود، یکی از مشاوران ارشد باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا بود.

او همچنین بلندپایه‌ترین مقامی است که در دوران ریاست‌جمهوری آمریکا باراک اوباما به اتهام درز اطلاعات محرمانه به رسانه‌ها، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر