جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ مهر ۲۶, دوشنبه

آخرین وضعیت مذاکرات لندن برای رسیدن به راه حلی برای سوریه

لينك به منبع:


تلویزیون سی ان ان 95/7/25
مجری: برای پافشاری برای صلح در سوریه وزیر اموخارجه آمریکا جان کری با شرکای کلیدی بعد از یک روز مذاکرات در سوئیس, که بدون گشایی به پایان رسید, درلندن ملاقات می‌کند.
خبرنگار ارشد دیپلوماتیک ما از لندن گزارش می‌کند:
س: مذاکرات دیروز میان روسیه و آمریکا و شرکای منطقه ای با بن بست به پایان رسید, هدف از مذاکرات امروز چه بود؟
نیک رابرتسون خبرنگار ارشد دیپلوماتیک سیان ان از لندن: دیروز به نوعی دشوار بود, آنچه که بود, آمریکا بود که با متحدانش انگلستان, فرانسه, ایتالیا, آلمان و نمایندگان اتحادیه اروپا, ترکیه, عربستان که وزرای خارجه آن‌ها حضور داشتند و اماراتی‌ها و قطری‌ها و اردنی هاهمه حضور داشتند, همه این کشورها اختلافاتی داشتند ولی در اساس همه در صفحه مشترکی بودند, آن‌ها خواستار کنار رفتن بشاراسد رئیس جمهور سوریه بودند و روسیه را بخاطر این وضعیت سرزنش می‌کردند.
 ما در واقع شنیدم که وزیر کری گفت جلسه (شنبه) بهم خورد. وزیر کری گفت کاری که روسیه درحمایت از بشار اسد رئیس جمهورسوریه درحلب می‌کند به مانند کاری است که با گروژنی در چچن کرد, اوگفت, درواقع روسیه برای آنکه شورشیان را شکست دهد آنجا را با خاک یکسان کرد.
وزیر کری گفت درکاری که روسیه مرتکب می‌شود جنایات جنگی علیه بشریت درجریان است, حملات با گاز شیمیایی علیه شهروندان مرتکب می‌شوند, پیام این بود که این متحدان باهم کار کنند تا تعدادی از راه‌ها و مکانیزم هایی را بررسی کنند که بتوانند پرزیدنت بشاراسد سوریه و روسیه و ایران را متقاعد کنند که آن‌ها باید این حملاتی را که بوریس جانسون گفت حدود 100000 بچه دراین لحظه زیر بمباران می‌باشند را متوقف کنند.
 آنچه ما از وزیر کری شنیدیم این بود که آن‌ها کارهایی در دست بررسی داشتند که چکونه کمک‌های انساندوستانه را برسانند و چه اقداماتی می‌توانند اتخاذکنند.
 از بیان وی به نظر می‌رسید که تمایلی برای اقدامات نظامی وجود دارد و همینطور چه اقدامات اقتصادی می‌توانند علیه سوریه وروسیه بکار ببرند, بوریس جانسون آنرا تشریح می‌کرد که درحال حاضر تصمیم با روسیه و با اسد است او گفت:
 بوریس جانسون: (صدای او اشکال فنی پیدا کرد. م)
خبرنگار: بوریس جانسون گفت راه حل در اینجا این است که روسیه و اسد باید به تعهدات بین المللی شان عمل کنند, به آنچه که نسبت به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متعهد بودند پایبند باشند و باید که بمباران را متوقف کنند, کشتار را متوقف کنند و گرسنگی را متوقف کنند و اجازه ورود کمک‌های انساندوستانه را بدهند, راه حل نظامی وجود ندارد تنها راه حل یک راه حل سیاسی است و این نکاتی بود که بوریس جانسون داشت.
 ما شنیدیم که مذاکرات میان کشورهای متحد ادامه خواهد یافت آنهم در سطح فنی تاکه بتوانند ایده‌های خود را به پیش ببرند, ولی بعنوان چیزی که بتواند وضعیت را درروی زمین تغییردهد تا اجازه ورود کمک‌های انساندوستانه را بدهند ما طرح قاطعی نشنیدیم بجز اینکه روسیه و ایران و بشاراسد را بیشتر محکوم می‌کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر