جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ مهر ۲۶, دوشنبه

اسحاق جهانگیری و اعتراف به شکست: ”اقتصاد کشور داخل گودال افتاده بود“

لينك به منبع:
اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری


اسحاق جهانگیری معاون اول آخوند روحانی روز دوشنبه26مهر طی سخنانی در مراسم روز جهانی استاندارد، به وضعیت وخیم اقتصادی اعتراف کرد و گفت: «اقتصاد کشور در گودالی افتاده که خروج از آن زمانبر است.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم روز دوشنبه با عنوان ”وعده ۱۰۰ روزه ۱۱۰۰ روزه شد“، اعتراف به ناکارآمدی اظهارات جهانگیری را بهانه حمله به سیاستهای اقتصادی آخوند روحانی قرار داده و می‌نویسد: «در هنگامه کارزارهای انتخابی سال 1392 تیم اقتصادی دولت روحانی در نقش مردانی با عصاهای جادویی ظاهر شدند و به رئیس‌جمهور حسن روحانی قبولاندند که با تکیه بر آنها قادر است طی مدت 100روز اقتصاد را زیر و رو کرده و به مسیر رشد باز گرداند. به همین دلیل حسن روحانی بارها با صراحت گفت که از رکود عبور کرده‌ایم، … بنابراین دو حالت بیشتر وجود ندارد؛ یا یک رجزخوانی انتخاباتی به جای برنامه عملیاتی برای اغفال مردم طراحی شده بود و یا این‌که مقامهای دولت یازدهم به‌رغم سلطه بر قوه مجریه در 78 درصد سالهای پس از انقلاب شناختی از واقعیات اقتصاد ایران ندارد و این نگرانی را تشدید می‌کند که تیم اقتصادی دولت با همین نگاه می‌خواهد کار را ادامه دهد».

رادیو بین‌المللی فرانسه نیز درباره اظهارات معاون اول آخوند روحانی گفت: اسحاق جهانگیری، در همایشی در تهران ناگزیر از این اعتراف 'تلخ' شد که دولت یازدهم نتوانسته سطح رفاه مردم را به قبل از سال ۱۳۹۰ بازگرداند و هیچ‌یک از تلاشهای دولت حسن روحانی از جمله کاهش تورم با جیب مردم سازگار نبوده است.

اسحاق جهانگیری سپس گفته است ماشین اقتصاد کشور در گودالی افتاده که خروج از آن زمانبر است. این اولین بار است که یکی از مقامات ارشد دولت روحانی به صراحت نسبت به شکست اقتصادی دولت یازدهم اعتراف می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر