جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ مهر ۲۶, دوشنبه

مصاحبه اختصاصی با مسئول گروه دفاع مدنی حومه غربی شهر حلب (کلیپ + عکس)

لينك به منبع:
بمباران حلب

بمباران حلب


مصاحبة سیمای آزادی با محمد هلاق مسئول گروه دفاع مدنی در حومه غربی شهر محاصره‌ شده حلب:
محمد هلاق مسئول گروه دفاع مدنی در حومه غربی شهر حلب

ما به‌عنوان دفاع مدنی سوریه در حلب، کار خاموش‌کردن آتش‌سوزی‌ها و بیرون‌کشیدن نفرات از زیر آوار را انجام می‌دهیم؛ چون شهر حلب روزانه علاوه بر شلیک موشک، در معرض صدها حمله هوایی قرار می‌گیرد و ما به‌عنوان دفاع مدنی روزانه در معرض وضعیت‌ بسیار دشواری مانند بیرون‌کشیدن کودکان از زیر آوار قرار می‌گیریم و مشکلات زیادی داریم.
 
 
یکی از این مشکلات ضربات دومرحله‌یی هواپیماهاست. یعنی وقتی برای نجات کسانی که در زیر آوار هستند اقدام می‌کنیم هواپیماها دوباره می‌آیند و ما را بمباران می‌کنند و این منجر به شهید شدن افراد زیادی می‌شود برخی افراد زیر آوار می‌مانند (و جان می‌بازند) که علت آن نبود جراثقال‌های سنگین است مراکز خودمان نیز در معرض بمباران و آتشباری قرار می‌گیرد و این هم یکی از سختی‌هاست.

رژیم اسد که به‌شدت ما را بمباران می‌کند مسلماً مورد حمایت نیروهای (رژیم) ایران است؛ (رژیم) آخوندی تلاش می‌کند که دستورات خود را بروی سوریه اعمال کند؛ آنها در سرکوب مردم سوریه و (تلاش برای) به شکست‌کشاندن انقلابشان شرکت می‌کنند. رژیم ایران یک رژیم استبدادی است که قبل از سرکوب مردم سوریه، مردم خود را سرکوب می‌کند؛ سرکوب در ایران تنها شامل مخالفان رژیم ایران نمی‌شود بلکه اقلیتها را نیز دربرمی‌گیرد. (البته) ما برای فرهنگ مردم ایران احترام بسیاری قائلیم و (رژیم) آخوندی مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر