جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

نقض حقوق‌بشر و توجیهات تئوریسین شکنجه و اعدام رژیم

لينك به منبع:
محمد جواد لاریجانی

محمد جواد لاریجانی


معرفی گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل در امور ایران، و اظهارات کمیسر حقوق‌بشر سازمان ملل مبنی بر نقض حقوق‌بشر، و مشکلات بنیادی در روند قضایی رژیم به‌خصوص اعدام گسترده زندانیان، جواد لاریجانی تئوریسین شکنجه و اعدام رژیم را طبق معمول به واکنش و سوزوگداز واداشته است.

دبیر به‌اصطلاح ستاد حقوق‌بشر در قضاییه آخوندی، انتصاب گزارشگر ویژه جدید را از نظر نظام ولایت غیرموجه و مردود دانست.

این واکنش با این رویکرد دجالگرانه و عوامفریبانه توجیه می‌شود که ”موضع غرب نسبت به اسلام (بخوانید اسلام داعشی از نوع ولایت‌فقیه) خود محورانه، منافقانه و تحمیلی است“.

این مهره سرکوب رژیم آخوندی مدعی است که نظام فاسد ولایت‌فقیه، در میان کشورهای منطقه سرآمد رعایت کنندگان حقوق‌بشر است زیرا ”یک بنیه قوی حقوق‌بشری پیدا کرده و شاید در کشورهای منطقه کم نظیر و بی‌نظیر است“.

وی گامی فراتر از این حرفها برمی‌دارد و مدعی است که علی خامنه‌ای باب جدیدی در حوزه حقوق‌بشر تدوین کرده است. (خبرگزاری حکومتی مهر13مرداد95)

پیش از این نیز دبیر ستاد حقوق‌بشر آخوندی در اظهارنظرهای توهین‌آمیز احمد شهید، نماینده ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر ایران را هدف دشنام و ادبیاتی سخیف قرار می‌داد. وی خود را در مقام استاد ادبیات حقوق‌بشر می‌نشاند، و به احمد شهید هم درس می‌داد که “در مورد حقوق‌بشر ادبیات فرهیخته‌ای وجود دارد و لازم است کسانی که وارد این عرصه می‌شوند به ادبیات فرهیخته‌خواهی و فرهیخته وارد شوند“..

او همچنین رژیم آخوندی را ستاره درخشان دموکراسی و حقوق‌بشر توصیف می‌کرد و مدعی بود که در نظام آخوندی هیچ زندانی سیاسی وجود ندارد. (سایت ستاد حقوق‌بشر رژیم 17بهمن92)

واضح است که همه این حرفهای دجالگرانه در جهت سلب ابتدایی‌ترین حقوق مردم ایران، و در راستای شکنجه، قطع دست، اعدام، سنگسار و نزول جنایاتی علیه مردم ایران است.

بنابراین طبیعی است که جواد لاریجانی جنایتکار در مقابل اظهارات زید رعدالحسین، کمیسر سازمان ملل از اعدام مجرمان زیر 18سال دفاع کند و طلبکار حقوق بین‌الملل و حقوق‌بشر هم از او باشد.

توجیهات سخیفانه تئوریسین شکنجه بر این اساس است که جامعه بین‌المللی، تعهد به لغو اعدام را به‌عنوان یک تعهد سخت و یا عرفی نپذیرفته است و اجماعی در این زمینه وجود ندارد. میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی نیز مجازات اعدام را به‌طور مطلق منع نمی‌کند و... !

البته نظامهای دیکتاتوری در جهان، مانند نظام آخوندی طبیعی است پای لغو اعدام نیایند، اما لاریجانی شیاد نمی‌گوید که در سال گذشته در جریان مجمع عمومی سازمان ملل 110 کشور از پیشرفته‌ترین کشورها از قطعنامه لغو مجازات اعدام حمایت کردند.

ضمن این‌که به‌گفته سازمان ملل متحد، حدود ۱۵۰ کشور یا مجازات اعدام را لغو کرده‌اند یا با تعیین مهلتی، آن را متوقف کرده‌اند.

کشورهایی هم که اعدام را لغو نکرده‌اند اکثراً کشورهایی هستند که همه ساله در مجمع عمومی سازمان ملل و در شورای حقوق‌بشر از نقض حقوق‌بشر در نظام آخوندی دفاع می‌کنند و خودشان در زمره کشورهای ناقض حقوق‌بشر هستند و مانند نظام آخوندی حقوق‌بشر را نقض می‌کنند.

بنابراین باید به لاریجانی حق داد به مصداق این‌که شاهد روباه دمش است، برای توجیه حکم ضدانسانی اعدام و نقض حقوق‌بشر، به کشورهای هم سلک نظام خودش آویزان شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر