جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ شهریور ۲۹, دوشنبه

پاسدار رضایی: بعضی وقتها مسئولان تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار گرفته و خواسته یا نخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند

لينك به منبع:
پاسدار رضایی

پاسدار رضایی


پاسدار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی طی مصاحبه‌یی با خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس که 29شهریور منتشر شده است، اظهارات رفسنجانی درباره کاهش توان نظامی را مورد حمله قرار داد و گفت: «امروز امنیت فقط در حوزه سخت‌افزاری نیست بلکه در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصاد و اجتماعی نیز تعریف می‌شود و این امنیت چند مؤلفه دارد که یکی از مهم‌ترین آنها انسجام ملی است و این به‌معنی آن است که افراد زیاد خلاف یکدیگر حرف نزنند و نگویند چرا این همه نیروی نظامی داریم» .

سرکرده سابق سپاه افزود: «من وقتی این حرف‌ها را می‌شنوم یاد یک سال پیش از جنگ می‌افتم که دولت موقت و آقای بازرگان اشتباهات بزرگ راهبردی داشتند. مثلاً قراردادهای نظامی را به‌صورت یک جانبه لغو کردند که از جمله آن می‌توان به قرارداد خرید جنگنده‌های F16 از آمریکا و یا خرید ناو از ایتالیا و یا خریدهای دیگر از انگلیس و آلمان اشاره کرد و یا این‌که دولت موقت پیش از جنگ زمان خدمت وظیفه را نصف کرد و این در حالی بود که ما بلافاصله با جنگ روبه‌رو شدیم. بنابراین اظهار این حرف‌ها درست نیست.

وی گفت: «گاهی این حرف‌ها بر اثر اشتباه است اما بعضی وقتها مسئولان کشور که آگاهی کمتری از مسائل نظامی دارند تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار می‌گیرند و خواسته یا نخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند. در حالی که نیروهای مسلح ما باید مرتباً آمادگی خود را بالا ببرند» .

پاسدار رضایی با نگرانی افزود: «ما باید همواره آماده جنگ باشیم و قدرت خود را به دشمن نشان دهیم و هرچه برد موشکهای ما بیشتر شود امنیت بیشتر شده و احتمال جنگ کمتر می‌شود و اگر آمادگی‌مان را از دست بدهیم دائماً از سوی دشمن مورد تهدید و تهاجم قرار خواهیم گرفت…» ..

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه حملات خود به رفسنجانی گفت: گاهی این پارازیتها که در خصوص نظامیان ایجاد می‌شود اعتقادی است یعنی افرادی که این کار را می‌کنند اصولاً با نظامی‌ها مشکل دارند اما برخی از این اقدامات به‌دلیل آن است که افراد در حل مسائل اقتصادی کشور پاسخی برای ارائه ندارند.

پاسدار رضایی با حمله به باند رفسنجانی – روحانی گفت: «نظامی‌ها توانستند اقتدار و امنیت را حل کنند چرا شما نمی‌توانید اقتصاد را حل کنید در حالی که ما در حوزه نظامی نسبت به اقتصاد با محدودیت‌های بیشتری روبه‌رو بودیم. باید این سؤال را پرسید که به‌رغم این همه تحریم چرا نیروهای مسلح ما به‌لحاظ علمی و فناوری یک قدرت بزرگ محسوب می‌شوند ولی در حوزه اقتصاد آقایان نمی‌توانند تورم و بیکاری را حل کنند. بهتر است آنها به‌دنبال حل مشکلات اقتصادی باشند و به نظامی‌ها کاری نداشته باشند.

وی این موارد را نوعی فرار رو به جلو توسط مسئولان اقتصادی دانست و گفت: «اینها نتوانستند تحول اساسی ایجاد کنند البته من نمی‌گویم همه افراد اما برخی چون جوابی برای کار خود ندارند این مسائل را مطرح می‌کنند» .

سرکرده سابق سپاه دستاوردهای برجام را دندانگیر ندانست و گفت: «یکی از مشکلات بزرگ ما این است که بانکهای بزرگ جهان با ما کار نمی‌کنند. سوئیفت باز است اما امکان مبادله ارز نیست و وقتی بانکهای بزرگ با ما کار نکنند برخی بانکهای کوچک نیز از آنها تبعیت می‌کنند. ما امروز پول‌های زیادی در نقاط مختلف جهان داریم اما تبدیل آنها به دلار و یا تبدیل دلار به بقیه ارز‌ها ممکن نیست. در واقع آمریکایی‌ها روی کاغذ یک چیز می‌نویسند و در عمل طور دیگری رفتار می‌کنند. به این ترتیب انتظارت مردم در مذاکرات بالا رفت اما چیز دندان‌گیری که مشکل را حل کند به دست نیامد» .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر