جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

وزیر خارجه عربستان سعودی: تا خمینیسم نابود نشود، منطقه به صلح و آرامش نمی‌رسد

لينك به منبع:
عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی


عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان، در مطلبی در نشریه آمریکایی ”وال استریت ژورنال“ سخنان اخیر جواد ظریف وزیر خارجه رژیم آخوندی در مورد مبارزه با تروریسم را مضحک توصیف کرد و گفت: حکومت اسلامی ایران نخستین دولت حامی تروریسم در جهان است و سران آن از آغاز تأسیس این حکومت مستقیماً در بسیاری از حملات و اقدامهای تروریستی دست داشته‌اند.

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه افزود: رژیم ایران از ابزار تروریسم برای پیشبرد سیاستهای خصمانه‌اش استفاده کرده است. اگر حکومت ایران در زمینه مبارزه با تروریسم صادق است باید پشتیبانی مالی خود را از سازمانهای تروریستی از جمله حزب‌الله لبنان متوقف کند که رهبرش اخیراً اعتراف کرد که ۱۰۰ درصد منابع مالی این سازمان را جمهوری اسلامی ایران تأمین می‌کند.

عادل الجبیر سپس از رژیم ایران خواست برای اثبات حقانیت اش در زمینه مبارزه با تروریسم بهتر است تولید مینهای ضدنفر را متوقف کند که به کشته و زخمی شدن هزاران سرباز آمریکایی در عراق و افغانستان منجر شده‌اند.

او سپس به قانون اساسی رژیم ایران استناد کرده که هدف آن را اشاعه و صدور انقلاب از خلال جنگها و منازعات فرقه‌یی و مذهبی تعریف کرده است. به گفته عادل الجبیر، سپاه پاسداران در پوشش مراکز فرهنگی نیروهای خود را در بسیاری از کشورها از جمله در سودان، نیجریه، سوریه، لبنان، یمن و جزایر کومور مستقر ساخته است. وزیر امور خارجه عربستان در مقاله‌اش افزوده است ایدئولوژی 'خمینیستی' بر فرقه‌گرایی و افراطیگری استوار است و تنها با از میان بردن این ایدئولوژی می‌توان و باید علیه تروریسم جهانی جنگید و صلح و آرامش را به منطقه بازگرداند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر