جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ شهریور ۲۹, دوشنبه

هدف اعترافهای صادق زیباکلام

لينك به منبع:
صادق زیباکلام از مهرهای باند رفسنجانی در گفتگویی که 27 شهریور با خبرگزاری  سپاه پاسداران  موسوم به فارس داشت، طی اظهاراتی که به‌منظور دفاع از رفسنجانی صورت گرفت، اعترافهای قابل توجهی در مورد ماهیت مدعیان پوشالی اصلاحات داشت.
وی در قسمتی از این اظهارات گفت: «فقط هم آقای  هاشمی رفسنجانی  نیست که تغییر و تحول پیدا کرده است. یک نفر از اصلاحطلبان امروزی، تکرار و تأکید میکنم که یک نفر از اصلاحطلبان امروز، در دهه 60 پشیزی برای آزادی بیان، آزادی اندیشه، حاکمیت قانون، انتخابات آزاد ارزش قائل نبود. از سید محمد خاتمی گرفته، تا آقای تاج زاده، حجاریان، موسوی خوئینیها، علی اکبر محتشمی‌پور، کروبی، میرحسین موسوی. ببینید کداممان، کدام ما اکبر هاشمی رفسنجانی نبودیم؟»
زیبا کلام افزود: «آقای هاشمی رفسنجانی نمیتوانند بگویند ما در دهه 60 اشتباه کردیم. برای این‌که اگر بگویند ما در دهه 60 اشتباه کردیم، بحث این نیست که خودشان را می‌برند زیر سوال، بلکه در حقیقت.. خمینی را زیر سؤال می‌برند»
سوالی که ایجاد می‌شود این است که چرا زیباکلام در این مقطع و در این شرایط چنین اعترافهای بی‌سابقه‌یی را مطرح کرده و حقایقی که کمتر روی آنها در رژیم باز شده را روی دایره ریخته است؟
واقعیت این است که اظهارات و اعترافهای صادق زیباکلام که وابستگیش به رفسنجانی طوری است که خودش هم آن را رد یا انکار نمی‌کند؛ دفاع از رفسنجانی و تبلیغ به نفع او و توجیه وضعیت متناقض رفسنجانی است.
متناقض به این معنا؛ در حالی‌که رفسنجانی که همه می‌دانند صاحب این رژیم است و در تمام جنایتها و خیانتهای خمینی و بعد از خمینی، از روز اول دست داشته، چطور حالا آمده و ژست اپوزیسیون می‌گیرد و از سیاست‌ها و عملکردهایی که خودش در تمام آنها نقش اول را داشته انتقاد می‌کند؟ ! زیبا کلام می‌گوید این رفسنجانی، رفسنجانی آن سالها نیست، تغییر کرده، حالا فهمیده که آن موقع هم او و هم خمینی اشتباه می‌کرده و آزادی و آزادی بیان و اینها خیلی مهم است! اما نمی‌تواند آن را به صراحت بگوید و لابد به زیباکلام این وکالت را داده است!
حالا چرا نمی‌تواند بگوید؟ چون در آن صورت خود خمینی زیر سؤال می‌رود و معلوم می‌شود پایه‌گذار همه این تباهیها و جنایتها و افتضاحها خود خمینی بوده است.
ضمنا اگر به گفته زیبا کلام رفسنجانی عوض شده، بسم‌الله یک کلمه راجع به این اعدامها که الآن صورت می‌گیرد، درباره 2500 اعدامی که در زمان روی کار بودن روحانی صورت گرفته حرف بزند! یک کلمه راجع به قتل‌عام 67 که دوباره مطرح شده موضع بگیرد! اما واقعیت این است که نه تنها علیه آنها موضعی نگرفته بلکه قتل‌عام67 را تأیید هم کرد، تا جایی که صدای همین زیباکلام را درآورد که تو که همه حرفها و سرمایه‌گذاریهای خودت را به باد دادی!
حالا معلوم نیست پس چطور زیبا کلام انتظار دارد که مردم باور کنند که رفسنجانی تغییر کرده و تنها رنگ عوض کردن یک گرگ آلوده دهن نیست!
زیباکلام سپس برای این‌که این وسط و در رقابتهای باندی چیزی به جیب باند موسوم به اصلاح‌طلب نرود، اعتراف مهم دیگری می‌کند و با تأکید و تکرار و با اسم بردن از تک‌تک سران این باند مثل محمد خاتمی و تاجزاده و حجاریان و غیره… می‌گوید که یک نفر از اینها در دهه60، پشیزی برای آزادی بیان، آزادی اندیشه، حاکمیت قانون، انتخابات آزاد ارزش قائل نبود» . البته نمی‌گوید که تک‌تک اینها مستقیماً در جنایت و کشتار و قتل‌عام دست داشتند و دست و دهن همه آنها آلوده به خون است.
واقعیت مهم دیگری که زیباکلام به روی خودش نمی‌آورد این است که این مجاهدین و مقاومت ایران بودند که از روز اول گفتند ادعای اصلاح‌طلبی در این رژیم سراپا فساد و جنایت، یک دروغ مهوع است و تمام اینها سر و ته یک کرباسند و افعی ارتجاع خمینی هرگز و هرگز کبوتر اصلاحات نمی‌زاید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر