جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ تیر ۱۶, چهارشنبه

نشانیهای جام زهر جدید، سکوت در یک باند، جدال در باند رقیب

منبع به لينك:
کارگروه اقدام مالی مبارزه با تروریسم (FATF)

کارگروه اقدام مالی مبارزه با تروریسم (FATF)


از اوایل تیرماه 95رسانه‌ها و مهره‌های دلواپس باند خامنه‌ای، حمله جدیدی را به مذاکره ‌کنندگان باند حسن روحانی شروع کردند. از جمله ارگان بسیج ضد‌مردمی در روز 6تیر گزارش داد، بانک مرکزی رژیم به کارگروه اقدام مالی مبارزه با تروریسم (FATF) متعهد شده است دستورالعمل مبارزه با پولشویی این کار گروه را در کل شبکه بانکی کشور اجرا کند. ارگان بسیج در سردرگمی نسبت به این قرار داد نوشت: «کسی به‌طور واضح نمی‌داند که چه اتفاقی افتاده است» .
دو روز بعد در روز 8تیر مهدی محمدی عضو تیم هسته‌یی پاسدار سعید جلیلی نوشت: آنچه میان دولت روحانی و کارگروه اقدام مالی رخ داده، حاوی تهدیدهای بسیار مهمی است که باید درباره آن به‌شدت حساس بود. سؤال اصلی این است: «آیا تفاهم با FATF یک گام در جهت رسیدن به برجام منطقه‌یی است؟» (روزنامه حکومتی وطن امروز)
وی با طرح این پرسش افزود: ما هنوز نمی‌دانیم در مذاکرات دقیقاً چه گذشته و روی چه مدالیته‌یی توافق شده است. رفتارهای نیمه‌پنهان دولت این نگرانی را ایجاد می‌کند که چه فعالیت‌های پنهان دیگری در جریان است و آیا پازل پسابرجام در یک روند «شتابان و خودسرانه» در حال تکمیل است؟
پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان روز 12تیر با طرح سؤالاتی ابعاد دیگری از این توافق پنهانی را آشکار کرد و از جمله نوشت: «اولین پرسش از دولت محترم و بانک مرکزی آن است که آیا در تعریف تروریسم و پول کثیف و... با کارگروه FATF به نقطه‌نظر مشترکی رسیده‌اند؟ چرا که در نگاه رسماً اعلام شده آنها، حزب‌الله لبنان ، سپاه قدس، حماس، جهاد اسلامی، انصارالله و همه نیروهای مقاومت «تروریست»! نامیده می‌شوند!... باید برای برقراری روابط تجاری با کشورهای غربی، نه تنها از حمایت حزب‌الله لبنان و جهاد اسلامی و سایر نیروهای مقاومت دست بکشیم، بلکه از تولید موشکهای بالستیک و تأمین بودجه سپاه قدس نیز خودداری کنیم!
پاسدار شریعتمداری در حالی که پاسداران خامنه‌ای را ملت می‌نامید افزود: ملت پاکباخته هرگز اجازه وقوع به آن نخواهند داد.
در باند رفسنجانی روحانی واکنش‌ها به این خبر آمیخته با سکوت بود و یا فقط توجیه برای شل شدن طناب تحریم ها. از جمله مستخدمین حسینی قبل از اعلام عزلش از صندوق توسعه ملی به‌خاطر فیشهای نجومی روز 13تیر گفت: برای ارتباط با بانکهای بزرگ باید FATF را بپذیریم. (آفتاب یزد 13تیر) و ارگان باند مؤتلفه در همین روز گوشه‌های دیگری از آثار این زهر جدید را برملا کرد و از جمله نوشت: توافق با اف.آ.تی.اف تبعات امنیتی برای کشور دارد. اصلاً بگویند کی با کی نشسته و این توافق را کرده است؟ آیا قرار است از این پس در داخل زمینگیر شویم؟ ! آن هم به‌خاطر پذیرش تعاریف جدید از تروریسم، پولشویی و پول کثیف! (روزنامه باند مؤتلفه موسوم به رسالت 13تیر)
هانی زاده از مهره‌های اطلاعاتی باند خامنه‌ای نیز گفت: این توافق قدرت نظامی ایران را نشانه گرفته است. سایت حکومتی راه دانا نیز در پشت این قرار داد جامهای زهر منطقه‌یی و موشکی را دید و نوشت: «می خواهند قدرت نظامی را تحت‌تاثیر قرار دهند و از نفوذ ایران در منطقه بکاهند» . (سایت حکومتی راه دانا 14تیر)
در میان این سوز و گدازهای مهره‌های باند خامنه‌ای سکوت در بالای نظام نسبت به پیامدهای این توافقنامه بانک مرکزی رژیم با بانک جهانی، ادامه دارد. تنها سیف رئیس کل بانک مرکزی رژیم بار دیگر باند رقیب را به «شبهه پراکنی» متهم کرد و پذیرش قرار داد با کارگروه ویژه اقدام مالی FATF را «شکل اصلی در مراودات بانکی بین‌المللی» خواند که «ربطی هم به برجام ندارد» .
اما این اظهارات بیشتر بنزین را بر سوزنامه‌های دلواپسان باند خامنه‌ای ریخته است، روزنامه حکومتی وطن امروز روز 14تیر علاوه بر جامهای زهر منطقه‌ای و نظامی تلویحاً از جام زهر اقتصادی نیز صحبت کرد و نوشت: اقدام مالی موسوم به FATF برای ایران نسخه‌ای را پیچیده است که ظاهرش به بیان ساده این است:
«نظام داد و ستد بانکی دنیا، نسبت به راه دادن شما- ایران- به جمع خود یک نگرانی کوچک دارد و آن این است که می‌ترسد پس از باز کردن امکان تراکنش‌های بین‌المللی ذیل برجام، شما از این امکان سوءاستفاده و تروریسم منطقه‌یی را با تزریق دلارهای‌تان تقویت کنید و بر آشوب منطقه بیفزایید. اگر امکان این باشد که ما به مدت 12ماه آزمایشی تمام فعالیت‌های بانکی شما را دانه دانه چک کنیم که ببینیم پول‌ها از کجا به کجا می‌رود و مطمئن شویم که شما به وسیله پولشویی، پول‌های‌تان را به حسابهای تروریسم منطقه نمی‌رسانید» . این باند حکومتی نتیجه گرفته است: این به‌معنای «تحویل دادن اتاق اطلاعات عملیات اقتصاد ایران» به کسانی است که اقلا بیش از 3 دهه سابقه تحریم ما را داشته‌اند» .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر