جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ تیر ۱۶, چهارشنبه

آمادگی رزمندگان برای تهاجم به عمق مواضع اسد در لاذقیه

منبع به لينك:

آمادگی رزمندگان برای تهاجم به عمق مواضع اسد در لاذقیه

آمادگی رزمندگان برای تهاجم به عمق مواضع اسد در لاذقیه


به گزارش اورینت تلویزیون اپوزیسیون سوریه درگیری میان رزمندگان مسلح و نظامیان اسد در جبهه‌های مختلف جبل ترکمان در حومه لاذقیه هم‌چنان ادامه دارد.

لشگر اول ساحلی ارتش آزادی سوریه فیلمهایی را منتشر کرد که در آن انهدام دو خودرو نظامی اسد دیده می‌شود. آماده سازیها، تهاجم و آزادسازی، اینها کلماتی هستند که وضعیت در حومه لاذقیه را توصیف می‌کنند.

رزمندگان بعد از پیشرویهایشان در منطقه، 5 روستا را تصرف کردند. سپس شهرک کن سبه خط اول دفاعی رژیم اسد و شبه‌نظامیان تحت‌امر او به تصرف رزمندگان در آمد و عناصر اسد بصورت جمعی فرار کردند. با تصرف این روستاها خطوط دفاعی شهرک کن سبه تقویت شد.

یکی از فرماندهان: به یاری خدا شهرک کن سبه را تصرف کردیم، بعد از آن قلعه این منطقه و روستای آن را تصرف کردیم. با مشارکت ارتش فتح و دیگر گروه‌های رزمنده در ساحل سوریه روستاهای منطقه را تصرف کردیم.

در روستای شیخ عبوع یک توپ 130 میلی متری یک توپ ضدهوایی ۱۴.۵ میلی متری، 4 قبضه خمپاره 120 میلی متری، سه سکوی موشکی کورنیت و یک سکوی پرتاب موشک مالیوتکا و علاوه بر آن موشک و موشک‌انداز کاتیوشا به غنیمت گرفتیم.

سرتیپ احمد رحال کارشناس نظامی در مورد سه مرحله از عملیات یرموک توضیح می‌دهد:
سرتیپ احمد رحال: نبرد در جبهه ساحل جبهه سهل و ممتنع است. جبهه ساحل برای تمامی سوریها اهمیت داشته و هرگاه که گشایشی در آن وجود داشته باشد بر روی سایر جبهه‌ها تاثیر مثبت خواهد داشت.

عملیات یرموک یا عملیات ساحل با آماده‌سازیهای خوبی شروع شد. در این عملیات تقریباً 4 نیروی معروف شرکت کردند.

مرحله اول این عملیات بسیار سخت‌تر از سایر مراحل بود چرا که معمولاً شکستن خطوط اول دفاعی سخت‌تر است ولی باید گفت که عواملی به ما کمک کرد به صفوف دشمن نفوذ کنیم و مرحله اول را محقق کنیم. نیروهایی در این عملیات شرکت کردند که باید از آنها نام برد، نیروهایی وجود داشتند که باید از آنها نام برد. نیروهای ویژه دریایی حضور داشتند. عقابان صحرا حضور داشتند و با این وضعیت مرحله اول عملیات با استفاده از این عوامل توانست شروع شود. مرحله اول تنها به دست گرفتن کنترل خطوط اول دفاعی رژیم اسد بود.

مرحله دوم عملیات نیز دست‌یابی به کن سبه بود و همه می‌دانند کسی که کن سبه را در کنترل خود داشته باشد به‌معنی تسلط بر ارتفاعات و در دست داشتن کنترل منطقه میانی جبل اکراد است و از آنجا می‌توان مناطق جبل ترکمان را پشتیبانی کرد. رزمندگان فکر می‌کردند این عملیات دو روز طول خواهد کشید ولی در کمال تعجب دیدند که خطوط دفاعی رژیم اسد فروپاشید و تا تپه‌های نزدیک به شهر سلما پیش رفتند

در چنین وضعیتی می‌توانیم بگوییم رزمندگان به پایان مرحله سوم رسیده‌اند و می‌توانند خط دفاعی خود را تشکیل دهند و آماده تهاجم به دو مرکز اصلی رژیم شوند.

همه می‌دانند بدون تصرف شهر ربیعه جبل ترکمان وجود ندارد و بدون تصرف شهر سلما جبل اکراد وجود نخواهد داشت و در نتیجه ما در این خط هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر