جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ تیر ۲۵, جمعه

کشف و مصادره چندین کامیون بزرگ سلاح سنگین و متوسط، ارسالی رژیم ایران برای حوثی ها

لينك به منبع:
سرلشکر احمد سیف الیافعی، فرمانده منطقه نظامی چهارم

سرلشکر احمد سیف الیافعی، فرمانده منطقه نظامی چهارم


فرمانده منطقه نظامی چهارم در یمن فاش ساخت ارتش ملی این کشور طی چند روز گذشته، چندین کامیون بزرگ حامل سلاح های سنگین و متوسط و صدها ذخیره دیگر از مهمات مختلف در نزدیکی سواحل باب المندب کشف و آنها را مصادره کرد.

سرلشکر احمد سیف الیافعی، گفت: قرار بود این مقادیر زیاد از سلاحها از ایران به دست شبه‌نظامیان حوثی و علی عبدالله صالح برسد اما با کشف آنها توسط ارتش ملی یمن ضبط و مصادره شد.

وی که با روزنامه فرامنطقه‌یی الشرق‌الأوسط، مصاحبه می‌کرد گفت، تحقیقات نشان داده که این مقادیر سلاح از دو جزیره در آفریقا ارسال شده است که رژیم ایران آنها را برای آموزش نظامی شبه‌نظامیان حوثی‌ها اجاره کرده است.

خاطرنشان می‌شود دولت یمن تا کنون چندین محموله سلاح که به‌صورت قاچاق توسط سپاه پاسداران برای شبه‌نظامیان ارسال شده بود را کشف و آنها را ضبط کردند. چند ماه پیش یک ناو نیروی دریایی استرالیا، مقداری از سلاحهای گوناگون که توسط رژیم ایران به مقصد یمن ارسال شده بود را کشف و ضبط کرد.

کارکنان ناو استرالیایی پس از تحقیق اعلام کردند، این سلاحها که به‌وسیله یک کشتی ماهیگیری حمل شده از ایران و به مقصد یمن برای حوثی‌ها ارسال شده بود.

ناو «اچ ام ای اس داروین» نیروی دریایی استرالیا هنگام گشت‌زنی در 275 کیلومتری عمان، این کشتی ماهی‌گیری بدون پرچم را متوقف کرده و در بازرسی آن، مجموعه‌یی از سلاحهای گوناگون، از جمله نزدیک به دوهزار عدد تفنگ ای کی-47 و یکصد خمپاره‌انداز را کشف و ضبط کرد.

به گفته نیروی دریایی استرالیا، این سلاحها از سوی رژیم ایران ارسال شده‌ و قرار بوده از طریق سواحل سومالی در اختیار شبه‌نظامیان حوثی در یمن قرار داده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر