جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ تیر ۲۵, جمعه

بانکهای خارجی با رژیم معامله نمی‌کنند

لينك به منبع:
عدم معامله بانکهای خارجی با رژیم ایران

عدم معامله بانکهای خارجی با رژیم ایران


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رژیم با اعتراف این‌که بانکهای خارجی با رژیم همکاری نمی‌کنند گفت: ”بدهی دولت به بانکها در سال ۹۲، ۳۸ هزار میلیارد تومان بود که اکنون این بدهی با افزایش ۴ هزار میلیارد تومانی به ۴۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است“.

محمدباقر نوبخت دیروز 23تیر 95 در جلسه به‌اصطلاح شورای استان آذربایجان شرقی اذعان کرد: ”اعتبارات لازم باید به 23 پروژه آذربایجان شرقی پرداخت می‌شد که در نیمه دوم سال 94 به‌دلیل محدودیت منابع ناشی از کاهش قیمت نفت انجام نشد“.

وی با اعتراف به بیماری سیستم بانکی گفت: ”فصل مشترک انتقادات از بانکها در ارائه تسهیلات است و ما نیز قبول می‌کنیم بانکها بیمارند و مشکل دارند“.

نوبخت بیماری سیستم بانکی را از جانب دولت آخوند روحانی دانست و افزود: ”بانک‌ها برای ارائه تسهیلات باید سرمایه و سپرده داشته باشند و بخش عمده کسانی که از بانکها پول گرفته و پس نداده‌اند، خود دولت است که باید برای توانمندسازی نظام بانکی برای ارائه تسهیلات، دولت باید به بازپرداخت بدهی‌های خود اقدام کند“.

وی در پایان با اشاره مجدد به عدم همکاری بانکهای خارجی با رژیم گفت: ”بانک‌های خارجی به‌دلیل مناسب نبودن صورت‌های مالی با بانکهای داخلی همکاری نمی‌کنند و ما برای سال آینده برنامه ششم را در پیش داریم که با نوآوری در آن مقرر کرده‌ایم هر استان و منطقه برنامه مختص خود را نیز داشته باشد“.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر