جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ تیر ۱۶, چهارشنبه

یمن: اولین سالگرد آزادسازی عدن

منبع به لينك:
اولین سالگرد آزادسازی عدن

اولین سالگرد آزادسازی عدن


ساکنان شهر عدن پایتخت موقت یمن اولین سالگرد باز پس‌گیری این استان از شبه‌نظامیان حوثی و عوامل علی عبدالله صالح را جشن گرفتند.

در این جشن ورزشکاران و هنرمندان نقش خود را داشتند. سازمانهای غیردولتی نیز با برگزاری افطار جمعی این روز را گرامی داشتند.

در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد آزادسازی عدن از دست شبه‌نظامیان برنامه‌های هنری در کنار نمایشگاه عکس کشته‌ها و مجروحان و نیز فیلمهایی از خاطرات جنگ با شبه‌نظامیان جلب توجه می‌کرد.

یکی از دست‌اندرکاران: در بیست و هفتم رمضان سال گذشته که استان عدن از دست شبه‌نظامیان آزاد شد برای ما یک سالگرد بزرگ بحساب می‌آید. برای آزادی عدن ساکنان آن قربانیان گرانقدری را اهدا کردند. خونهای پاکی ریخته شد تا این استان آزاد شود.

یک زن یمنی: امیدواریم که بتوانیم عدن را از نو بسازیم و امیدواریم که عدن به همان وضع گذشته باز گردد. عدن ارزشمندترین داراییهایش را فدا کرد.

یک مرد یمنی: حوثیهای فاشیست از عدن بیرون رفتند و بعد از 1994 این دومین بار است که آنها از عدن بیرون رانده می‌شوند. آنها را بیرون کردیم و این سالگرد پیروزی است.

در یکی از خیابانهای شهر معلا اهالی افطاری جمعی برگزار کردند که در آن بسیاری از ساکنان شهر عدن شرکت داشتند.

در بیست و نهم رمضان سال گذشته پیروزی بر شبه‌نظامیان حوثی و عوامل علی عبدالله صالح و خارج شدن آنها از استان عدن اعلام شد.

خروج آنها از این استان بعد از جنگ هایی بود که چند ماه ادامه داشت.

در این جنگ هزاران نفر کشته و زخمی شدند.
یک نظامی: انشاالله با آمدن وزرای دولت قانونی به کشور همه چیز خوب خواهد شد.

بعد از گذشت یک سال از جنگ در عدن هنوز آثار این جنگ در مناطق مختلف شهر وجود دارد. ساکنان عدن می‌گویند بازسازی شهرشان می‌بایست در آینده‌ای نزدیک شروع شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر