جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ تیر ۱۶, چهارشنبه

حمایت ۱۷۸۶۵ وکیل، قاضی و حقوقدان از مجاهدان اشرفی در لیبرتی

منبع به لينك:
حمایت 17865 وکیل، قاضی و حقوقدان از مجاهدان اشرفی در لیبرتی

حمایت 17865 وکیل، قاضی و حقوقدان از مجاهدان اشرفی در لیبرتی


بیانیه 17865 وکیل، قاضی و حقوقدان
از 17 کشور عربی
تضمین حفاظت مجاهدان اشرفی در لیبرتی
و خاتمه دادن به محاصره ضدانسانی
محکومیت حملات موشکی به مجاهدان اشرفی
و جنایات وحشیانه شبه‌نظامیان رژیم آخوندی
تأکید بر خلع ید کامل از رژیم آخوندی در عراق
و سایر کشورهای منطقه
 

بیانیه 17865 وکیل، قاضی و حقوقدان از 17 کشور عربی

تجمع حقوق‌دانان مستقل در دفاع از حقوق‌بشر در عراق، با صدور یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد:
17865 وکیل، قاضی و حقوقدان از 17 کشور عربی شامل عراق، مصر، سوریه، یمن، عربستان سعودی. لبنان، فلسطین، اردن، لیبی، تونس، الجزایر، قطر، کویت، بحرین، مغرب، سودان و امارات متحده عربی با امضای بیانیه مشترکی انزجار خود را علیه سیاست قتل و کشتار و جنایت‌های فرقه‌گرایانه رژیم حاکم بر ایران را که بیش از سه دهه است سراسر منطقه خاورمیانه، از عراق و سوریه و فلسطین تا یمن و بحرین و عربستان را فراگرفته است ابراز داشتند و آن را به‌شدت محکوم کردند.

امضاکنندگان این بیانیه تأکید کردند: ”این رژیم درصدد است تا شکست خود در پروژه اتمی را با صدور بحران و دخالت در کشورهای منطقه، جبران کند و بدینوسیله بر بحرانهای داخلیش سرپوش بگذارد. مردم کشورهای عربی از جمله عراق و سوریه و یمن به‌خوبی می‌دانند که همه جنایاتی که علیه آنها صورت می‌گیرد، با دخالت مستقیم و پشتیبانی نظامی و تسلیحاتی و مالی رژیم حاکم بر ایران انجام می‌شود “.

حقوقدانان عرب ضمن ابراز انزجار از جنایتها و کشتارهای صورت گرفته توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق و آواره کردن میلیونها شهروند بی‌گناه طی سالیان اخیر که در حال حاضر در غیرانسانی‌ترین شرایط ممکن به‌سر می‌برند، یادآور شدند:
”یکی از وجوه سیاستهای جنایتکارانه رژیم ایران در عراق حملات موشکی علیه اعضای اپوزیسیون اصلی خود در عراق است. در 7 حمله مرگبار علیه آنها توسط عوامل این رژیم در عراق، 141نفر از مجاهدین در اشرف و لیبرتی کشته شده‌اند و بیش از 1000نفر مجروح و مصدوم گردیده‌اند. در حالی که آنها «افراد حفاظت‌شده» مشمول کنوانسیون چهارم ژنو هستند و کمیساریای عالی پناهندگان آنها را تحت حفاظت بین‌المللی اعلام کرده است“..

امضا کنندگان از جمله 1566قاضی در خاتمه بیانیه خود ضمن تأکید بر لزوم خلع‌ید کامل از رژیم در عراق و کشورهای منطقه، خاتمه دادن به محاصره ظالمانه و ضدانسانی لیبرتی، تضمین حفاظت و امنیت ساکنان و تغییر مدیریت کمپ و سپردن پرونده آن به ارگانها و افراد ذیصلاح عراقی شدند که تحت نفوذ رژیم ایران نباشند.

بیانیه 17865 حقوقدان و وکیل و قاضی از 17 کشور عربی، در رسانه‌های عربی انعکاس یافت. از جمله: سایت ایلاف عربستان با درج بیانیه حقوقدانان کشورهای عربی نوشت: حقوقدانان عرب خواهان خلع‌ید از رژیم ایران در منطقه هستند. دنیا الوطن فلسطین نوشت: 17865 وکیل و قاضی و حقوقدان از 17کشور عربی دعوت به توقف دخالتهای رژیم ایران در منطقه کردند. رسانه‌های بحرین نیر نوشتند: ”هزاران حقوقدان عرب جنایات رژیم آخوندی را در کشورهای عربی محکوم کرده و خواهان خلع‌ید از این رژیم در منطقه شدند“.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر