جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ تیر ۲۱, دوشنبه

آزمایشهای موشکی در باتلاق برجام

منبع به لينك:
موشکی رژیم

موشکی رژیم


روز 17تیر 95 رویتر گزارش داد، دبیرکل سازمان ملل در گزارش دوساله خود خطاب به پانزده عضو شورای امنیت درباره اجرای تحریمها و محدودیتهای باقی مانده در مورد رژیم ایران نوشت: من از ایران می‌خواهم تا از انجام آزمایش‌های موشکی بالستیک صرف‌نظر کند چرا که این اقدامات می‌تواند باعث افزایش تنشها در منطقه شود. بان کی‌مون خاطرنشان کرده بود: ولی این وظیفه شورای امنیت سازمان ملل است تا درباره این‌که آیا شلیک این موشکها نقض قطعنامه بوده است، تصمیم‌گیری کند.
خبرگزاری نیروی تروریستی در مورد اظهارات بان کی‌مون نوشت: به نظر می‌رسد عدم تمایل بان کی‌مون برای اعلام این مسأله که آیا شلیک موشک های بالستیک ایران نقض قطعنامه شورای امنیت بوده است یا نه، نشان می‌دهد که احتمال وضع تحریمهای جدید علیه تهران کاهش یافته است.
ولی انتشار سخنان مرکل در آستانه نشست سران کشورهای ناتو این تلاش رژیم برای کاستن از نگرانی دلواپسان و ریزشیها را دچار پریشانی کرد. مرکل ضمن دفاع از استقرار پدافند موشکی در جنوب اروپا آن را در رابطه با برنامه موشکی رژیم ایران ضروری دانست و تأکید کرد رژیم ایران قوانین را زیر پا می‌گذارد.
به دنبال این موضعگیریها موج دیگری از دلواپسیها و حملات باندی علیه مذاکره‌کنندگان و برجام به‌پاخاست.
روز 18تیر، تخت روانچی معاون وزارت امور خارجه رژیم در مورد سخنان مرکل سوز و گداز کرد و گفت «سازنده نیست» . وی در مورد صحبتهای دبیرکل سازمان ملل نیز ترجیح داد سکوت کند تا دلواپسان نظام را علیه دولت حسن روحانی برنیانگیزد. وی گفت: «تا زمانی که گزارش مکتوب بیرون نیاید نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم» .
نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع در واکنش به اظهارات صدراعظم آلمان و دبیرکل ملل متحد، قبل ازهر چیز نیاز رژیم به زهر هسته‌یی یعنی برجام را برملا کرد و از جمله گفت: «نوعی تقسیم کار صورت گرفته زیرا آمریکایی‌ها دستشان رو شده است. آن‌ها اقدامات زنجیره‌یی برای مانع‌تراشی در مورد برجام و عهدشکنی‌ها انجام داده‌اند».
صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم نیز وحشت‌زده به صحنه آمد و گفت: «احساس می‌کنم در حال زمینه چینی و پخت و پز علیه ما هستند و ما باید گوش به زنگ باشیم. » «به نظر بنده توطئه‌یی در حال ایجاد است وگرنه دلیلی ندارد که آقای بان کی‌مون و خانم مرکل داد و بیداد و فریاد راه بیندازند» .
در روز 19تیر با اعلام تصویب لایحه مجلس نمایندگان آمریکا در مخالفت با فروش هواپیمای مسافربری بوئینگ به رژیم ایران، خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نیز مأیوسانه نوشت: «دموکرات‌های مجلس هم مخالفت قابل اعتنایی نکردند و در موارد زیادی، برای ممنوعیت فروش هواپیما به ایران با جمهوریخواهان همکاری کردند» .
در این میان رسانه‌های باند رفسنجانی-روحانی با تیترهایی به‌نقل از اوباما تلاش کردند فضای تنگ‌ترشدن حلقه تحریمها بر گرد رژیم را خنثی کنند، چنان‌چه جمله «باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا که گفته است هر گونه مصوبه‌ای که باعث تضعیف توافق اتمی با ایران شود وتو خواهد کرد» را، تیتر مشترک اغلب رسانه‌های خود کرده‌اند.
اما مهره‌های باند خامنه‌ای، از واقعیت تلخ تری صحبت می‌کنند، از جمله فواد ایزدی از مهره‌های باند خامنه‌ای درباره ممنوعیت فروش بوئینگ به رژیم، و امکان وتو کردن آن توسط اوباما گفت: وتو کننده هم چند ماه دوام دارد. وی به خبرگزاری حکومتی دانشجو در روز 20تیر از تشدید قانون‌ها و تحریم‌ها در آمریکا گفت و پیش‌بینی کرد «این اتفاق دیر یا زود عملی شود، چرا که عده‌یی معتقدند مرحله تصویب اصلی تحریم‌های ضدایرانی پس از تحویل دولت توسط اوباما عملی خواهد شد بحث ما قبل از برجام این بود که طرف مقابل امتیازهایی که روی کاغذ می‌دهد مطابق با آنچه عملاً عنوان می‌کند نیست و این‌که اوباما گفت برجام الزام حقوقی ندارد عملاً در حال انجام است» .
به این ترتیب باز هم چشم‌انداز پسا برجام برای نظام ولایت‌فقیه از دید کارشناسان هر دو باند، چیزی جز تنگ‌تر شدن حلقه تحریمها و جام های زهر بعدی نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر