جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ تیر ۱۶, چهارشنبه

پیام اد رویس در مورد درگذشت الی ویزل: دنیا یک ”صدا “برای حقوق‌بشر را از دست داد

منبع به لينك:
اد رویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

اد رویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا


اد رویس رئیس کمیته روابط خارحی کنگره آمریکا, در مورد درگذشت الی ویزل بازمانده جنایات فاشیسم هیتلری و برنده جایزه صلح نوبل بیانیه‌یی صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «دنیا یک ”صدا “برای حقوق‌بشر, کرامت و عدالت را از دست داد. الی ویزل می‌خواست که دنیا با تهاجم به بی‌تفاوتی و با خشنودی از نوشته‌هایش و تدریس اش از هولوکاست یاد بگیرد .دانش این انسان استثنایی امروز بیش از هر زمانی دیگر مورد نیاز است و خوشبختانه میراث او باقی خواهد ماند. همچنین ما مقابله می‌کنیم با شری که او به‌طور مؤثر به باد انتقاد می‌گرفت».

لازم به یادآوری پروفسور الی ویزل، برنده جایزه صلح نوبل، ملقب به «پیام‌آور انسانیت»، از بازماندگان آشویتس و کوره‌های آدم‌سوزی هیتلر، روز شنبه (۲ژوئیه- 12تیر) در سن ۸۷ سالگی در نیویورک درگذشت. او تمام زندگی خود را وقف دفاع ازحقوق‌بشر کرد.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی فقدان الی ویزل «پیام‌آور انسانیت»، دوست مردم و مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی را به خانواده او، به همه مدافعان حقوق‌بشر و به مردم جهان تسلیت گفت.
الی ویزل نامدارترین چهره جهانی مدافع قربانیان « جنایت علیه بشریت» بود و در کنفرانس بین‌المللی پاریس (اردیبهشت۹۱) درباره حمله به اشرف و کشتار مجاهدان اشرفی گفت: من صحنه‌ها را دیدم. اشرف را که هم‌چون کابوس بود. چرا دنیا خبر نداشت؟ قتل‌عام زنان و مردان یک فاجعه است که باید ما را تکان دهد.
الی ویزل تأکید کرد: اکنون همه ما در همبستگی تمام‌عیار با آنهایی هستیم که در اشرف هستند، و آنهایی که برای آزادی و زیستن آزادانه به‌عنوان یک انسان، تلاش و کار می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر