جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ تیر ۲۵, جمعه

حمله تروریستی در شهر نیس با 84 کشته - 50 زخمی در وضعیت بحرانی - اعلام نام مهاجم

لينك به منبع:
کشته شدن حداقل 84نفر در جشنهای ملی فرانسه در پاریس

کشته شدن حداقل 84نفر در جشنهای ملی فرانسه در پاریس



ساعت 1730:
بر اساس گزارشى از پلیس فرانسه، نام راننده كامیونى كه پنجشنبه 24 تیرماه به سوى مردم بیگناه هجوم برد 'محمد لحویج بوهلال' بوده است. این فرد 31 ساله، متولد تونس و ساكن شهر نیس فرانسه بوده است.
بر اساس گزارش خبرگزاری رویتر، 'محمد لحویج بوهلال' در اصل در شهر 'مساکن' در شمال شرق تونس متولد شده و آخرین بار حدود چهار سال پیش به زادگاه خود سفر کرده است.
بر اساس اظهارات دادستان فرانسه، راننده كامیون محمد لحوایج بوهلال فردى سابقه دار بوده است.
دادستان فرانسه گفت در کامیون این مهاجم، دو سلاح خودکار، گلوله و خشاب و تعدادی مدرک پیدا شده که پلیس سرگرم تحقیق روی آنها است. به گفته دادستان ٢٠٢ نفر در حمله زخمی شده‌اند که حال ٥٢ نفر آنها وخیم است.
١٠ کودک و نوجوان هم در میان کشته شدگان هستند.
تصویرى از كارت شناسایى مهاجم تونسى
 
ساعت 1530:
رئیس‌جمهور فرانسه، فرانسوا اولاند اعلام کرده است که ۵۰ زخمی در وضعیت بحرانی میان مرگ و زندگی هستند.
شایان ذکر است که در جریان این تهاجم تروریستی دست کم تا کنون 84نفر قربانی شده‌اند.

 

 ساعت 1500:
گل‌گذاری و یادبود قربانیان در خیابان محل حادثه در شهر نیس فرانسه

 
ساعت 1400:
به گزارش خبرگزاری فرانسه، اکثر شاهدان صحنه گواهی می‌دهند که کامیون مهاجم با سرعت بسیار زیاد به سمت جمعیت در حال حرکت بود.
برخی شاهدان صحنه سرعت کامیون را بالای 120 کیلومتر ارزیابی کرده‌اند و همین امر سبب افزایش قربانیان شده است.

 
ساعت 1200:
بنا بر گزارشات جدیدی که توسط پلیس فرانسه تاییدشده است، راننده کامیونی که پنجشنبه‌شب جشن مردم شهر نیس را مورد حمله قرار داد را توانسته شناسایی کند. هر چند پلیس فرانسه نام این مهاجم را منتشر نکرده اما تأکید کرده است که وی یک فرانسوی تونسی تبار بوده است. پلیس فرانسه موفق شده است که منزل این مهاجم را مورد بازرسی قرار دهد.
 منابع پلیس به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که مأموران تحقیق درباره عامل حمله نیس، در کامیون مدارکی را یافته‌اند که احتمال دارد به راننده تعلق داشته باشد. به گفته این منابع، صاحب مدارک، سابقه افراط گرایی در نزد پلیس اطلاعاتی فرانسه نداشته اما برعکس در چند مورد از تخلفات عمومی از جمله خشونت در نزد پلیس پرونده دارد.

گزارش شده که مقداری اسلحه غیرواقعی و یک نارنجک از کار افتاده از کامیون به‌دست آمده و پلیس اکنون در این باره تحقیق می‌کند که آیا راننده همدست یا همدستانی هم داشته است یا نه.

خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد کامیون سفید مورد استفاده در حمله دیشب در نیس یک کامیون بزرگ باری است که ۱۹ تن وزن دارد و ظاهراً چند روز پیش در منطقه از سوی راننده کرایه گرفته شده است.
شایان ذكر است كه در جریان این حمله دست كم 50 كودك در بیمارستان بسترى شده اند.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه بامداد روز جمعه 15 ژوئیه در یک پیام تلویزیونی خطاب به مردم فرانسه گفت: ”هیچ چیز عزم ما را برای مبارزه با تروریسم ضعیف نخواهد کرد ما به مداخله و جنگ علیه تروریسم در سوریه و عراق ادامه خواهیم داد. ما به ضربات خود علیه کسانی که ما را در کشورمان هدف قرار دادند، ادامه خواهیم داد“.
وی حمله خونین، روز پنجشنبه در شهر نیس واقع در جنوب این کشور را یک اقدام تروریستی خواند و حالت فوق‌العاده در فرانسه را برای مدت 3ماه دیگر تمدید کرد.
وی در پایان پیام خود اضافه کرد ”دستور دادم که از نیروی ذخیره ارتش و دیگر نهادهای نظامی برای تقویت نیروهای امنیتی و کنترل مرزهای فرانسه استفاده شود“.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر