جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ تیر ۷, دوشنبه

تدابیر امنیتی عربستان سعودی برای حفاظت از حجاج


تدابیر امنیتی عربستان سعودی برای حفاظت از حجاج

تدابیر امنیتی عربستان سعودی برای حفاظت از حجاج


عربستان سعودی امسال با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، تدابیر جدید امنیتی برای حفاظت از مناسک حج اتخاذ کرده است. گزارشی از تلویزیون العربیه:
عربستان سعودی با به‌کارگیری یک گردان از نیروهای ویژه امنیتی، حفاظت مسجد پیامبر (ص) را در مدینه تأمین خواهد کرد. این گردان با به‌کارگیری تکنولوژی پیشرفته در یک اتاق عملیات مسؤلیتهای ویژه خود را انجام خواهند داد.

یکی از افسران نیروی ویژه امنیتی: «ما در نیروهای ویژه امنیتی مسجد نبوی، اتاق عملیات پیشرفته‌ای داریم که مجهز به مدرن‌ترین دستگاههاست. علاوه بر این کادرهای امنیتی ما آموزش این تکنولوژی را دیده‌اند».

مأموران امنیتی با نزدیک به 1300 دوربین مداربسته تمامی زوایای مسجد و فضای خارج از آن را تحت نظارت خود دارند.

علاوه بر این راههای ورودی به مسجد تحت مراقبت آنهاست تا هر گونه حادثه‌ای را در لحظه انجام، بتوانند زیر نظر داشته باشند.

مسؤل امنیتی: مسئولیت اتاق امنیت، زیر نظر داشتن امنیت حرم مسجد، مشخص کردن میزان زائران و توجیه مأموران امنیتی برای انتقال نمازگران به نمازخانه‌هایی است که ازدحام کمتری دارند. علاوه بر این نیروهای امنیتی در اماکنی که بیشتر نیاز به حفاظت دارند مستقر می‌شوند.

نیروهای امنیتی مستقر در اتاق عملیات می‌بایست قادر باشند بر اساس خواسته‌های دولت در مقابل رویدادهای محتمل عکس‌العمل سریع داشته باشند تا بدین وسیله تعداد حجاج تا قبل از سال 2030 به 30 میلیون نفر افزایش یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر