جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۱۲, چهارشنبه

احکام ضدانسانی شلاق برای ۲۶تن از هوداران تیم تراکتورسازی تبریز


حکم ضدانسانی شلاق

حکم ضدانسانی شلاق


بیدادگاه رژیم در تبریز در یک اقدام سرکوبگرانه، برای 26تن از هواداران تیم تراکتورسازی و معترضان به برنامه ”فیتیله“، به بهانه مشارکت در اخلال د‌ر نظم و آسایش عموی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال، حکم شلاق، جریمه و حبس تعیین کرد.
بیدادگاه رژیم در تبریز ده روز پیش به‌ریاست قاضی جنایتکار محمدعلی پیری تشکیل و این حکم را روز سه‌شنبه 11خرداد ابلاغ کرد. این هموطنان تبریزی در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۴ در جریان بازی فوتبال تیم‌های تراکتور و سیاه جامگان در پی اعتراض به برنامه فیتیله دستگیر و پس از یک روز بازداشت به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بودند.
اسامی این افراد عبارتند از: ۱- امین سراج رضایی ۲- محمد باقر حریرچی ۳- احد ابراهیم پور ۴- مجید جعفرزاده ۵-میرمحمد بابایی۶- فرزاد نصیری ۷- سیامک مخموری ۸-جواد سلطانی ۹- یاور سلطانی ۱۰- حسن ابراهیم پور ۱۱-اروج دهقانی ۱۲- میثم خلفی زنگی ۱۳- محسن حسین‌زاده ۱۴- جهانبخش سلطانزاده ۱۵-مهدی شیرزاد ۱۶- هادی حسین‌زاده ۱۷- فرزاد حیدری ۱۸- علی رشیدی ۱۹-مجید نقی زاده ۲۰- رسول محمدی ملالار ۲۱- امیر کریمی ۲۲- شاهین شیرنژاد ۲۳- حسن جمالی ۲۴- میلاد پور محمد ۲۵- اسماعیل دهقانی ۲۶- کریم حسین زاده.
خاطرنشان می‌شود حکم شلاق 26تن در تبریز در حالی صادر می‌شود که حکم شلاق 35دانشجوی قزوین توسط دستگاه قضاییه رژیم مورد محکومیت بین‌المللی قرار گرفت. از جمله روپرت کولویل سخنگوی کمیسرعالی حقوق‌بشر ملل‌متحد شلاق زدن دانشجویان در قزوین، توسط دژخیمان خامنه‌ای را محکوم کرد و گفت: «این که مقامهای رژیم ایران این مجازات وحشیانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز که در عداد شکنجه است را تخصیص داده‌اند، به‌غایت نامتناسب و مشمئزکننده است» .
همچنین بربل کوفلر مسئول امور حقوق‌بشر دولت آلمان شلاق زدن دانشجویان در قزوین، را محکوم کرد و آن را رفتاری غیرانسانی و ظالمانه از سوی دستگاه قضایی رژیم خواند.
خاطرنشان می‌شود دبیرخانه شورای ملی مقاومت روز جمعه 7خرداد طی اطلاعیه‌یی با عنوان ”۳۵ دختر و پسر جوان به‌خاطر شرکت در جشن فارغ‌التحصیلی ۹۹ ضربه شلاق خوردند“ گفت: «این اقدامات جنایتکارانه و اظهارات سرکوبگرانه قبل از هر چیز مبین وضعیت متزلزل و آسیب‌پذیر رژیمی است که حتی توان تحمل جشنهای خصوصی مردم را ندارد و در وحشت مستمر از خیزش بنیان کن مردم به‌ویژه زنان و جوانان قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر