جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۱۶, یکشنبه

فراخوان ۲۱ نماینده پارلمان عراق به تضمین حفاظت و حقوق مجاهدان اشرفی در لیبرتی و جلوگیری از اقدامات توطئه‌آمیز رژیم آخوندی


فراخوان ۲۱ نماینده پارلمان عراق به تضمین حفاظت و حقوق مجاهدان اشرفی در لیبرتی

فراخوان ۲۱ نماینده پارلمان عراق به تضمین حفاظت و حقوق مجاهدان اشرفی در لیبرتی


نامه۲۱ نماینده پارلمان عراق
به کمیسر عالی پناهندگان ملل‌متحد و سفیر آمریکا
فراخوان به تضمین حفاظت و حقوق مجاهدان اشرفی
و جلوگیری از اقدامات توطئه‌آمیز رژیم علیه لیبرتی
دکتر ظافر العانی عضو کمیسیون خارجه
و سخنگوی فراکسیون متحدون
دکتر احمد المساری
رئیس فراکسیون اتحاد نیروهای عراقی
طلال زوبعی رئیس کمیسیون سالم سازی
و ۱۸نماینده دیگر پارلمان عراق
از سوی فراکسیون متحدون با 21 کرسی در پارلمان عراق
مراتب نگرانی خود از اقدامات تحریک‌آمیز و انزجارآور
مأمورین گسیل شده از سوی وزارت اطلاعات رژیم ایران
علیه پناهندگان مستقر در کمپ را به شما ابراز می‌کنیم

طبق تجارب گذشته اقدامات عوامل اعزامی رژیم ایران
مفهومی جز زمینه‌سازی برای اقدامات تروریستی ندارد
و یک هدف دیگر از این اعمال شرم‌آور و سرکوبگرانه
اخلال یا به شکست کشاندن پروسه انتقال ساکنان است
۲۱ نماینده پارلمان عراق شامل دکتر ظافر العانی عضو کمیسیون خارجه و سخنگوی فراکسیون متحدون، دکتر احمد المساری رئیس فراکسیون اتحاد نیروهای عراقی و طلال زوبعی رئیس کمیسیون سالم‌سازی و 18 پارلمانتر دیگر فراکسیون متحدون، طی نامه‌ای به فیلیپو گراندی کمیسر عالی پناهندگان ملل‌متحد و استوارت جونز سفیر آمریکا در عراق، اقدامات توطئه مزدوران وزارت اطلاعات رژیم آخوندی علیه مجاهدان اشرفی در لیبرتی، را زمینه‌سازی برای جنایات بعدی علیه امنیت و حفاظت ساکنان لیبرتی توصیف کردند و از ملل‌متحد و آمریکا خواستند تا دولت عراق را به ممانعت از ورود مأموران اطلاعات رژیم ایران به حریم لیبرتی و رفع محدودیتهای غیرقانونی علیه ساکنان و کارشکنی علیه روند انتقال آنان فرا بخوانند.

در این نامه به تاریخ اول ژوئن ۲۰۱۶آمده است: از سوی فراکسیون متحدون که دارای 21 کرسی در پارلمان عراق است، مراتب نگرانی عمیق خود را در قبال اقدامات فوق‌العاده تحریک‌آمیز و انزجارآور مأموران گسیل شده توسط وزارت اطلاعات رژیم ایران علیه پناهندگان مستقر در کمپ لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شما ابراز می‌کنیم.

نمایندگان پارلمان عراق می‌افزایند: ما از اولین ساعتهای انتقال سازمانیافته این مزدوران به لیبرتی در 23ماه می، که با همکاری تنگاتنگ و سازمانیافته مدیریت فعلی کمپ لیبرتی صورت گرفت، از اقدامات شنیع و غیرمتعارف آنها علیه ساکنان لیبرتی، با ادعا و پوش خانواده، مطلع شدیم و با توجه به شناخت دقیقی که از اقدامات مشابه در گذشته داشتیم، بلافاصله از مسئولان ذیربط در دولت عراق و همچنین از ریاست پارلمان عراق خواستار اتخاذ اقدامات مقتضی جهت ممانعت از هر گونه تعدی به ساکنان لیبرتی شدیم. اما از آنجا که متأسفانه اقدام مؤثری در این زمینه صورت نگرفت،مأموران وزارت اطلاعات رژیم ایران از این بی‌عملی جریتر شده و علاوه بر شانتاژ و ناسزاگویی، به تعرض و تهاجم عملی علیه ساکنان پرداختند و در یک همدستی آشکار و انزجارآور با مأموران استخبارات حاضر در صحنه، بصورت غیرمجاز وارد کمپ شدند و ساکنان را مورد تعدی و ضرب و شتم قرار دادند. این در حالی است که تمامی ساکنان کمپ در کادر کنوانسیون چهارم ژنو افراد حفاظت‌شده محسوب می‌شوند و کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد بارها آنها را افراد مورد نگرانی ارزیابی کرده است.

در ادامه نامه۲۱پارلمانتر عراقی آمده است: وجه نگران کننده‌تر این اقدام شنیع در این‌جاست که مأموران رژیم ایران در حضور نیروهای امنیتی عراقی به بالای تی‌والهای مرتفع رفته و در فرصت کافی با دوربینهای قوی و حرفه‌یی اقدام به شناسایی و فیلمبرداری از اماکن لیبرتی کردند. اقدامی بسیار خطرناک، که بر اساس تجارب خونین گذشته مفهومی جز زمینه‌سازی برای اقدامات تروریستی بعدی علیه جان این پناهندگان ندارد. قطعاً شما نیز هم‌چون ما از پیامدهای چنین اقدامات خطرناکی، مطلع هستید.

انجام این اقدامات مأموران اطلاعاتی رژیم ایران تحت نام خانواده در حالی است که سالهاست درخواستهای صدها تن از اعضای خانواده‌های واقعی ساکنان از سراسر جهان برای بازدید از عزیزان‌شان با جواب منفی سفارتخانه‌های عراق در کشورهای مختلف مواجه شده و نامه مشترک 400تن از این خانواده‌ها در این باره سند انکارناپذیری از این واقعیت است.

هم‌چنین شمار زیادی از اعضای خانواده‌های واقعی ساکنان که در زمان استقرار آنها در اشرف برای دیدار با عزیزانشان به عراق آمده بودند در بازگشت به ایران دستگیر شدند که شماری آز آنها اعدام شده‌اند و شماری نیز هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برند.

نمایندگان پارلمان عراق همچنین خاطرنشان می‌کنند: یک هدف دیگر از این اعمال شرم‌آور و سرکوبگرانه علیه ساکنان لیبرتی، تلاش برای اخلال یا به شکست کشاندن پروسه انتقال این پناهندگان است که در حال حاضر با تلاش و همکاری کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد و سفارت آمریکا در عراق در جریان است. البته در این زمینه نیز ما گزارشهای متعددی از نحوه رفتار سرکوبگرانه و آزار دهنده مدیریت کمپ در بازرسی از وسایل شخصی ساکنان که عازم آلبانی بوده‌اند، دریافت کرده‌ایم. آنها به غیرقانونی‌ترین وجه مانع بردن مایحتاج اولیه و وسایل شخصی ساکنان شده‌اند و آنها را مصادره می‌کنند.

از این‌رو، ما از سوی فراکسیون متحدون، با استناد به قطعنامه تصویب شده در کمیته خارجی کنگره آمریکا مبنی بر ارتقای سطح حفاظت لیبرتی به سطح حفاظت فرودگاه بین‌المللی بغداد و ایجاد تسهیلات لازم در روند انتقالی، از شما می‌خواهیم دولت عراق را به ممانعت ازهر گونه ورود مأموران اطلاعات رژیم ایران به حریم لیبرتی و همچنین رفع تمامی محدودیتها و کارشکنیها در روند انتقال این پناهندگان فرا بخوانید.

امضا کنندگان:
دکتر احمد المساری رئیس فراکسیون اتحاد نیروهای عراقی
دکتر ظافرالعانی عضو کمیسیون خارجه پارلمان عراق و سخنگوی فراکسیون پارلمانی متحدون
طلال خضیر الزوبعی، رئیس کمیسیون سالم‌سازی پارلمان عراق
محمد ناصر دلی احمد نماینده پارلمان عراق
احمد عطیه احمد علی نماینده پارلمان عراق
محمد ریکان حدید علی نماینده پارلمان عراق
نجات سایر مهنا نماینده پارلمان عراق
عائشه غزال مهدی نماینده پارلمان عراق
عبدالقهار مهدی محمد نماینده پارلمان عراق
مطشر حسین علیوی السامرایی نماینده پارلمان عراق
هناء اصغر محمد نماینده پارلمان عراق
فارس عبدالعزیز محمدعلی نماینده پارلمان عراق
نجم عبدالله صغیر نماینده پارلمان عراق
عزالدین عبدالله حسین خضر نماینده پارلمان عراق
طالب عبدالکریم محمود حامد نماینده پارلمان عراق
علی جاسم محمد برغوث نماینده پارلمان عراق
احمد مدلول محمد المطلک نماینده پارلمان عراق
زاهد محمد سلطان عباس نماینده پارلمان عراق
انتصار علی خضر محمود نماینده پارلمان عراق
محاسن حمدون حامد حسن نماینده پارلمان عراق
نوره سالم محمد حماد البجاری نماینده پارلمان عراق

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر