جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۲۵, سه‌شنبه

جزییات جدیدی از حمله تروریستی به بانکهای لبنانی


 تهاجم تروریستی به بانک «المهجر» لبنان در بیروت

تهاجم تروریستی به بانک «المهجر» لبنان در بیروت

روزنامه عکاظ عربستان 24خرداد95
تحقیقات در مورد تهاجم تروریستی به بانک «المهجر» لبنان در بیروت ادامه دارد. در این رابطه بررسی نوار ویدیویی حفاظت بانک چند دقیقه قبل از وقوع انفجار نشان می‌دهد یک خودرو هیوندا به رنگ بژ به ورودی بانک رسید و یک نفر از آن خارج شد و بسته‌یی را گذاشت که بعداً منفجر شد.
در این رابطه اشرف ریفی وزیر دادگستری سابق لبنان اشاره کرد در مقابل چنین وضعیت خطرناکی که تمامی بانکهای لبنان را هدف قرار می‌دهد لبنان با فاجعه‌ای واقعی روبه‌روست. او افزود ما حمایت کامل خود را در حفاظت از سلامتی حوزه بانکی لبنان اعلام می‌کنیم
حتی میشل فرعون متحد حزب‌الله لبنان نیز گفت: موضوع مجازاتهای آمریکا علیه حزب‌الله در دست بانکهای لبنان، قضاییه و مراجع قانونی این کشور است و انعکاسات این پرونده را در صحنه‌های مختلف خواهیم دید، ولی این مجازاتها با خشونت حل نخواهد شد.
تهاجم به بانکهای لبنان توسط جریانهای سیاسی لبنانی و خارجی محکوم شد. سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا انفجار در بانکهای لبنانی را شدیداً محکوم کرد و بر حمایت آمریکا از مردم لبنان و ثبات و امنیت این کشور تأکید نمود.
انفجار در بانکهای لبنان در حالی صورت می‌گیرد که به‌دنبال شرکت حزب‌الله در سوریه و کشتار مردم سوریه در لبنان، این گروه بیش از پیش از سوی کشورهای عرب و همچنین آمریکا تحت فشار گرفته است. خزانه‌داری آمریکا از بانک مرکزی و همه بانکهای لبنان خواسته بود حسابهای متعلق به حزب‌الله را مسدود کنند. بانکهای لبنان حدود 100حساب حزب‌الله را مسدود کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر