جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۱۲, چهارشنبه

پیشنهاد مجدد عربستان برای اعزام نیرو به سوریه تحت فرماندهی آمریکا



عربستان بار دیگر آمادگی خود را برای فرستادن نیرو به سوریه در چارچوب ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا علیه شبه‌نظامیان داعش اعلام کرد.

 به گزارش الحره عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان روز سه‌شنبه 11خرداد در یک کنفرانس مطبوعاتی که در پایان اجلاس  شورای همکاری خلیج فارس  در شهر جده برگزار می‌شد، بر ضرورت دخالت مستقیم برای پایان دادن به بحران سوریه تأکید کرد.

 وی گفت: «سال گذشته عربستان فرستادن نیروهای ویژه را به سوریه مطرح کرده است به شرط آن‌که در چارچوب ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا برای درگیری با شبه‌نظامیان داعش باشد» .

 عادل الجبیر از جامعه جهانی خواستار فشار بر رژیم سوریه برای پایان دادن به محاصره شهرها و ارسال کمکهای انسان‌دوستانه به مردم محاصره شده گردید.

 وزیر خارجه عربستان درباره وضعیت یمن تأکید کرد، عربستان برای تحقق راه‌حل صلح‌آمیز در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش می‌کند. وی افزود: تلاشهای مستمری در این زمینه میان واشینگتن، لندن، مسکو و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و سایر کشورها در جریان است»

تأکید اپوزیسیون سوریه برای ورود نیروهای پیشمرگه، به سوریه

از سوی دیگر ائتلاف ملی سوریه در پایگاه اینترنتی خود گزارش داد «أنس العبده رئیس ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و اپوزیسیون سوریه در دیدار با مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق در شهر صلاح‌الدین، بر ضرورت ورود نیروهای ”پیشمرگه “، وابسته به شورای ملی کردی به داخل خاک سوریه برای مقابله با رژیم اسد و شبه‌نظامیان داعش تأکید کرد» .

 وی گفت: «حضور نیروهای ”پیشمرگه“ در خاک سوریه تعادل واقعی را برقرار خواهد کرد و به مردم سوریه و به‌ویژه کردها احساس امنیت خواهد داد» .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر