جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۴, جمعه

رابرت جوزف معاون سابق وزارت‌خارجه آمریکا: تقلب در دی.ان.ای سران رژیم ایران است


رابرت جوزف

رابرت جوزف


رابرت جوزف معاون وزارت‌خارجه و نماینده پیشین آمریکا در امور عدم اشاعه سلاحهای هسته‌یی در مصاحبه با روزنامه الشرق‌الأوسط گفت: «تقلب در دی.‌ان. ای سران ایران است. اگر ما در اجرای توافق جدی باشیم و از این رژیم اجرای آن را خواستار شویم, این امر منجر به فروپاشی توافق می‌شود. رژیم ایران تقلب خواهد کرد. یک مثال ذکر کنم, هر چند که موشکهای بالستیکی (در توافق) پوشش داده نشده‌اند, اما چرا رژیم ایران باید دنبال موشکهای برد بلندی باشد که تنها فایده‌شان حمل سلاح اتمی است؟ انجام چنین کاری از سوی رژیم ایران احمقانه است, اما آن‌ها احمق نیستند» .
وی که تا اوایل سال 2007 معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی بوده, افزود: «تنها راه مقابله با چالش هسته‌یی رژیم ایران تغییر این رژیم است.. ما می‌توانیم از مخالفان نظام, آن‌هایی که حامی یک ایران دموکراتیک و غیراتمی هستند, حمایت کنیم. ما می‌توانیم تحریم‌های آمریکا را مجدداً وضع کرده و حتی تحریم‌های سازمان ملل‌متحد را خواستار شویم. این امر مسأله‌ای زمانبر است و نیاز به تلاش دارد اما می‌توانست صورت گیرد و باید صورت می‌گرفت تا رژیم ایران را بیشتر تضعیف نماید. »
رابرت جوزف افزود: «لازم است تا سران رژیم ایران بدانند رفتارشان عواقب شدیدی خواهد داشت, موردی که البته آن‌ها امروزه متوجه‌اش نیستند و در محاسباتشان جایی ندارد. آن‌ها اینک به‌خاطر رفتار بدشان در حال پاداش گرفتن هستند. ».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر