جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

ناکامی آزمایش موشکی کره شمالی


آزمایش جدید کره شمالی

آزمایش جدید کره شمالی


به گزارش رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی: آزمایش تازه کره شمالی در ساعت ۰۵:۲۰ به وقت محلی (۲۰:۵۰ دوشنبه شب گرینویچ) در ساحل شرقی در نزدیکی شهر ونسون کره شمالی صورت گرفته است.

پیشتر سازمان ملل طی قطعنامه‌یی کره شمالی را از هر گونه آزمایش موشکهای بالستیک محروم کرده بود.

خبرگزاری یونهاپ در گزارشی به‌نقل از منابع آگاه نوشت که چهارمین آزمایش موشکی کره شمالی که احتمالاً از نوع موشک موسودان بوده ناکام مانده است.

موشکهای از نوع موسودان بر اساس مشخصاتی که برای آن تعریف شده می‌تواند به ژاپن و جزیره گوام آمریکا برسد، با این حال کره شمالی هرگز با موفقیت آن را آزمایش نکرده است.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با ویژگیهای موشک موسودان:


سایت 'میسایل تریت (Missile Threat) ' در مورد موشک 'موسودان' گزارش داد: این موشک ساخت کره شمالی بوده و دارای 12 تا 19 متر طول (بسته به مدل موشک)، قریب به 2 متر قطر، وزن کلی 19 تا 26تن و برد 2400 تا 2500 کیلومتر است.
این یک 'موشک سطح به سطح زمین پایه (Surface to Surface Missile) ' بوده که در سال 2003 کره شمالی نسبت به توسعه این موشک از 'آر 27 (R-27) ' روسی و شلیک آن از طریق زیردریایی مبادرت ورزیده است.
سایت میسایل تریت با اشاره به این‌که موشک ' موسودان' نام‌های دیگری هم‌چون 'میریم' ، 'نودانگ' و 'بی‌ام 25' را دارد، عنوان داشت: گزارش‌ها نشان می‌دهد در سال 2005، 18 فروند از این موشک تولید شده است.
این سایت با تأکید بر خصوصیات و قابلیت‌های منحصر بفرد موشک 'موسودان' نوشت: کره شمالی در سال 2006 موشک 'اسکاد سی (Scud C) ' را آزمایش کرده و این در حالی است که به نظر می‌رسد این یک موشک 'موسودان' بوده است.

روزنامه واشینگتن پست در خصوص موشک 'موسودان' می‌نویسد: این موشک با نام BM-25 و همچنین با نام‌های Taepodong، Nodang، Rodong-B و Mirim شناخته شده است که یک موشک بالستیک میان‌برد (Intermediate-range Ballistic Missile) است که برای اولین بار در رژه نظامی در اکتبر 2010 در جشن ملی این کشور نشان داده شده است.

در خصوص اطلاعات کلی این موشک واشینگتن پست اضافه کرد: این موشک با طول 12 متر و قطر بیش از 1 متر و سر‌جنگی متعارف یا بعضاً هسته‌یی و با وزن سر‌جنگی 1000 تا 1250 کیلوگرم و با سوخت مایع، هدایت اینرسی است که2000 تا 4500 کیلومتر برد موثردارد و وزن کلی آن 19 تا 26تن است که توسط لانچر روی سکو برای شلیک می‌رود.
این موشک همچنین در صورت حمل بار سبک احتمالاً می‌تواند به اهدافی در چهار هزار کیلومتری نیز برسد و بنابراین از لحاظ تئوری قادر است جزیره 'گوام' را در 'اقیانوس آرام' که سه هزار و سیصد وهشتاد کیلومتر تا کره شمالی فاصله دارد و شش هزار سرباز آمریکایی در آنجا مستقر هستند هدف قرار دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر