جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۴, جمعه

بانکهای اروپایی مخالف معامله با ایران


استاندارد چارترد

استاندارد چارترد


آنها پس از دیدار روز پنجشنبه 23اردیبهشت با جان کری وزیر خارجه آمریکا گفتند، اظهارات جان کری نیز نتوانسته آنها را برای از سرگیری مبادله با رژیم ایران متقاعد کند.
جان کری در جلسه‌یی با مدیران ارشد 8 بانک بزرگ اروپایی در لندن به آنها گفت: «بانک‌ها، تا آنجا که احتیاط‌های لازم را به کار می‌بندند و می‌دانند که دارند با چه کسی مبادله می‌کنند با معیارهای قانونی نامناسب و غیرمشخص روبه‌رو نخواهند شد“.
اما بانک استاندارد چارترد اظهارات جان کری را قانع کننده ندانست و طی بیانیه‌یی گفت: «هیچ مشتری ایرانی را نخواهد پذیرفت و تراکنش‌های مالی مربوط به هیچ فردی در داخل این کشور را انجام نخواهد داد» .
دویچه‌بانک آلمان نیز در بیانیه‌یی مشابه اعلام کرد: «این بانک کماکان به محدود کردن عمومی مبادلات مربوط به رژیم ایران ادامه می‌دهد» .
خبرگزاری سپاه پاسداران نسبت به مخالفت بانکهای اروپایی با رژیم سوز و گداز کرد و با عنوان ”بانک‌های اروپایی بعد از دیدار با کری: هم‌چنان از پذیرش مشتریهای ایرانی معذوریم“. در شماره روز جمعه 24اردیبهشت خود نوشت: «با آن که بعد از اجرایی شدن توافق هسته‌یی بین ایران و گروه 1+5 شرکتهای اروپایی برای بازگشت به بازار جذاب ایران اعلام آمادگی کرده‌اند، اکراه بانکهای اروپایی از انجام تراکنش‌های بانکی مربوط به قراردادهای این شرکتها به مانعی عمده برای سرمایه‌گذاری آنها در ایران تبدیل شده است» .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر