جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۱۰, دوشنبه

مهاجران بر سر دوراهی انتخاب بد و بدتر


غرق شدن قایق پناهجویان

غرق شدن قایق پناهجویان


یکی از مهاجران اهل اریتره که از مدیترانه جان سالم به در برده است، می‌گوید همه دوستانش او را از این سفر برحذر داشته‌اند. او می‌گوید: ”آنها به من می‌گفتند سفر با قایقهای بادی را امتحان نکن اما من حرفهای آنها را باور نکردم. فکر می‌کردم آسان است و می‌خواستم این راه را امتحان کنم اما حالا این خطر را باور می‌کنم. وحشتناک بود اما با ماندن در کشور نیز همین شرایط بد را داشتم اگر در اریتره می‌ماندم حتماً مرده بودم“.
نیروی دریایی ایتالیا می‌گوید طی روزهای گذشته بیش از ۱۲۰۰۰ مهاجر را از دریا گرفته و به گفتۀ همین منبع، تنها در روز شنبه همزمان با نجات ۶۲۹ مهاجر، جسد ۴۵ تن دیگر از این مهاجران نیز به جزیرۀ کالابریا منتقل شده است.
وزارت کشور ایتالیا با احتساب تعداد مهاجرانی که تنها در هفتۀ گذشته به سمت این کشور سرازیر شده‌اند تخمین می‌زند که تعداد این مهاجران در سال جاری از ۲۰۰.۰۰۰ نفر خواهد گذشت.
نیروی دریایی ایتالیا میانگین عملیات نجات را که طی روزهای گذشته انجام داده است را 12 عملیات اعلام کرد و می‌گوید که تعداد کودکانی که والدین‌شان را در طول این سفر از دست داده‌اند قابل‌توجه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر