جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

افزایش قیمت کالاهاي اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان


فروشگاه مواد غذایی

فروشگاه مواد غذایی


خبرگزاری اطلاعات آخوندی موسوم به مهر روز سه‌شنبه 11خرداد طی گزارشی با عنوان ”جهش قیمتها در آستانه رمضان“ به افزایش قیمتها و بی‌کفایتی و عدم رسیدگی کارگزاران دزد و غارتگر رژیم برای کنترل قیمتها و رکود برای سومین سال پیاپی اعتراف کرد.
این منبع نوشت: «در حالی کمتر از یک هفته به آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده که تب و تاب خرید در بازار کالاهای اساسی و اقلام پرمصرف این ماه بالا گرفته و قیمت برخی کالاها هم گران شده است» .
خبرگزاری اطلاعات آخوندی افزود: «کمتر از یک هفته دیگر ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، … همه چیز مهیای یک رونق موقتی در بازار می‌شود… آن هم بازاری که مدت‌هاست در رکود به‌سر می‌برد و به‌دلیل کاهش قدرت خرید مردم، سبدهای کوچکتری از محصولات را روانه منازل می‌کند و مردم هم تا جایی که می‌توانند صرفه‌جویی می‌کنند تا فاصله دخل و خرجشان، رقم بالایی نباشد».
به نوشته این خبرگزاری حکومتی: «امسال هم برای سومین سال پیاپی، رکود سختی بر اقتصاد کشور حاکم است و بدنه بازار نیز از آن بی‌نصیب نمانده است. اهالی بازار هم از کسادی کسب و کار خود ناراضی بوده و همیشه منتظر این هستند که بازار تکانی بخورد بلکه بتوانند شرایط را برای یک رونق هر چند موقتی، مهیا ببینند».
خبرگزاری اطلاعات آخوندی به عدم کنترل قیمتها از طرف دولت آخوند روحانی اعتراف کرد و نوشت: «هنوز هم دولت هیچ برنامه‌ای برای کمک به مردم و تأمین بخشی از نیازهای خانوارها اعلام نکرده است، سیاستش هم این نیست که بخواهد بساط سبد کالا و ارزاق ویژه ماه مبارک رمضان را دوباره پهن کند. پس این بازار است که باید یک بار دیگر خودش فکری به‌حال تقاضا بکند و البته تلاش کند که بخشی از رکودی که ماههای گذشته گریبانگیرش بوده است را جبران کند. حال دیگر برخی مغازه‌دارها به‌دنبال فروش پرسود اجناسشان نیستند بلکه می‌گویند فقط می‌خواهند از شر اجناسی که ماهها است در انبارهایشان مانده است، خلاص شوند».
مهر آخوندی همچنین درباره افزایش قیمتها در آستانه ماه مبارک رمضان نوشت: «بررسی نشان می‌دهد که قیمت هر بسته لپه ۹۰۰ گرمی با ۱۰۰۰ تومان افزایش نسبت به هفته‌های گذشته به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده و هر بسته لوبیای قرمز نیز از ۸۵۰۰ تومان به ۹۹۰۰ تومان افزایش یافته است. همچنین عدس هم با ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت به ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته می‌شود… قیمت هر بسته ۱۸۰۰ گرمی ران و سینه مرغ با ۲ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش به ۱۸ هزار و ۵۲۰ تومان رسیده است، قیمت هر کیلوگرم فیله مرغ ۹۰۰ گرمی نیز با ۲ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به هفته‌های قبل از ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان به ۱۵ هزار و ۵۷۰ تومان رسیده است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر