جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

عربستان: به رژیم ایران اجازه نمی‌دهیم، فریضه حج را به سیاست آلوده کند


هیات وزیران عربستان سعودی

هیات وزیران عربستان سعودی


عربستان در جلسه هیأت وزیران به ریاست ملک سلمان بن عبدالعزیز، تلاشهای رژیم ایران با هدف ایجاد مانع بر سر راه حضور زائران ایرانی در مناسک حج و بهره‌برداری سیاسی از آن را محکوم کرد.

به گزارش العربیه عربستان تأکید کرد تمام توان مادی و انسانی خود را برای امنیت و راحتی مراسم حج عمره بکار خواهد برد و مسئولیت عدم شرکت زائران ایرانی در مناسک امسال فقط به عهده مقامهای رژیم ایران است و آنها در مقابل خدا و جهانیان جوابگو خواهند بود.

بنا‌ به این گزارش هیأت وزیران سعودی تأکید کرد: «رهبری، دولت و مردم سعودی از تمامی زائران مناسک حج از هر ملیتی استقبال می‌کنند و مانع حضور هیچ مسلمانی در سرزمین مقدس نمی‌شوند.

هیأت وزیران همچنین پایبندی این کشور را به اجلاس سازمان ملل‌متحد تحت عنوان 'صلح و امنیت بین‌المللی: تعهد جدید به صلح' اعلام کرد، و گفت که این کشور از هیچ تلاشی برای همکاری با کشورهای جهان برای دستیابی به خیر و صلاح بشری و تداوم کمکهای انسان‌دوستانه سیاسی و اقتصادی، و میانه‌روی و عدالت فروگذار نخواهد کرد» .

بیشتر بخوانید:

وزیر حج عربستان: رژیم ایران تنها کشوری است که امضای توافق حج را رد کرد


24اردیبهشت ماه 95: به گزارش تلویزیون الجزیره دکتر محمد بنتن وزیر حج عربستان گفت «رژیم ایران امضای توافق حج را رد کرد، واضح است که تنها کشوری است که امضای این توافق را رد کرده است» .
بنا‌ به این گزارش وی افزود: «رژیم ایران روی تعدادی از درخواستهای مخالفش با این سازمان اصرار دارد… درصورتی‌که حجاج ایرانی مثل سایر حجاج برای ادای مناسک حج خود را با ضوابط این سازمان تطبیق دهند، از ورود آنها جلوگیری نمی‌کنیم. »
وزیر حج عربستان گفت: «هیأت رژیم ایران خواستار ورود ما به ایران برای دادن ویزای حج به آنها است و به همه ابلاغ کرده‌ایم که سیستم اینترنتی برای اینکار وجود دارد» .

همچنین به گزارش العربیه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ، تلاشهای رژیم ایران را که با هدف سیاسی کردن فریضه حج و استفاده از آن برای آسیب رساندن به عربستان سعودی صورت می‌گیرد محکوم کردند.

دکتر عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس تصریح کرد کشورهای خلیج فارس موضع رژیم ایران با هدف سیاسی کردن حج و مانع‌تراشی در مسیر توافق‌ نهایی به‌منظور سازماندهی حجاج ایرانی برای ادای فریضه حج را محکوم می‌کنند. الزیانی رژیم ایران را از دامن زدن به اختلافهای سیاسی به بهانه مناسک حج برحذر داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر