جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ فروردین ۱۶, دوشنبه

هادی محسنی: خروج روسیه از سوریه، شکست اتحاد ناهمگون

هادی محسنی: خروج روسیه از سوریه، شکست اتحاد ناهمگون
"ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روز دوشنبه (۱۴ مارس/ ۲۴ اسفند) دستور خروج بخش‌هایی از نیروهای روسی از سوریه را صادر کرد. او در جریان دیدارش با وزرای خارجه و دفاع روسیه گفت که خروج بخش‌های عمده‌ای از نیروهای روسی از سوریه از روز سه‌شنبه (۱۵ مارس/ ۲۵ اسفند 94) آغاز می‌شود ".
اگر روند عادی اوضاع در سوریه را قبل از آن تاریخ در نظر بگیریم خبر کاملاً غافلگیرکننده به‌حساب می‌آید چون با اجرایی شدن این خط، اوضاع به علت به هم خوردن تعادل قوا در سوریه، دیگر به شرایط قبل از خروج نیروهای روس برنمی‌گردد.
به گزارش خبرگزاری مهر (25 اسفند 94) به نقل از العهد، دفتر ریاست جمهوری سوریه امروز سه‌شنبه بیانیه‌ای را در خصوص دستور ولادیمیر پوتین برای خروج بخش عمده‌ای از نیروهای روسی از سوریه صادر کرد. – بر اساس این گزارش، در بیانیه دفتر ریاست جمهوری سوریه آمده است: مسئله خروج نیروهای روسی از سوریه از مدت‌ها قبل میان طرف‌های سوری و روسی در حال بررسی بود.
وقتی این خبرگزاری حکومتی ایران می‌نویسد: " مسئله خروج نیروهای روسی از سوریه از مدت‌ها قبل میان طرف‌های سوری و روسی در حال بررسی بود ", معلوم می‌شود که این نه بررسی دوستانه و متحدانه، بلکه کشمکشی بین روسیه ازیک‌طرف و طرف‌های ایرانی با وابستگانش و عوامل بشار اسد از طرف دیگر در جریان بوده که نهایتاً منجر به تصمیم خروج روس‌ها از سوریه می‌شود.
سایت " العربیه. نت " 27 اسفند 94 گوشه‌ای از این کشمکش‌ها را که خیلی هم تعیین‌کننده بوده در تیتری با عنوان " مکالمه " توفانی " میان پوتین و اسد پیش از آغاز خروج نیروهای روسیه از سوریه " فاش ساخت.
 این سایت اضافه می‌کند: " به گزارش روزنامه هافینگتون پُست، پوتین اسد را در جریان تصمیم خود برای خروج از سوریه قرارداد؛ مسئله‌ای که اسد آن را «ضربه‌ای شدید به هم‌پیمانان» توصیف کرد."
جدال جناحی – باندی وابستگان ولایت‌فقیه هم از سال‌ها قبل به‌ویژه بعد از سفر قاسم سلیمانی به مسکو شروع‌شده بود که می‌گفتند به روس‌ها نمی‌شود و نمی‌توان اعتماد کرد.
سایت " ایران اسرار " 25 اسفند 94 می‌نویسد:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر