با خروج ایالات‌متحده از برجام و اعمال تحریم‌ها علیه منابع مالی، نفتی و تجاری دیکتاتوری ولی‌فقیه، آخوند روحانی در خلال سفر خود به سوئیس طی سخنانی، ضمن عربده‌کشی تهدید به صدور تروریسم نمود.
وی در رابطه با راه افتادن تحریم‌های ثانوی که قرار است «صادرات نفت، گاز و پتروشیمی» ولی‌فقیه را هدف قرار دهند، گفت: «آنها معنی این حرف را نمی‌فهمند، چرا که این اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما توانستید این کار را بکنید تا نتیجه‌اش را ببینید». (سایت حکومتی مشرق نیوز ۱۲ تیر ۱۳۹۷)
ترجمان این جملات در فرهنگ آخوندی به معنای نیت پلید حکومت به صدور بحران، ترور و بمب‌گذاری علیه کشورهای خارجی به‌ویژه در منطقه می‌باشد.

اهرم صدور تروریسم که متأسفانه به یمن نامبارک سیاست مماشت تا به امروز از سوی دیکتاتوری ولی‌فقیه مورد استفاده قرار گرفته، پدیده‌ای شومی است که طی هفته جاری قرار بود تا مقاومت ایران را در اثناء برگزاری گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس هدف خود قرار دهد.
همچنین از داده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی میدانیم که هر زمان دیکتاتوری ولی‌فقیه با اختاپوسی بنام «سپاه پاسداران» در تنگنا و بن‌بست‌های مرگبار داخلی و بین‌المللی قرار می‌گیرد و هرآینه که سر سیاست‌های کشور گشایانه و سلطه طلبانه حاکمیت به سنگ می‌خورد، نخستین اهرم برای برون رفتن از بحران‌ها همان «صدور تروریسم» می‌باشد.

به یقین تهدید اخیر آخوند روحانی نخست سمت سوی منطقه‌ای دارد و کشورهای نفت‌خیز در حاشیه خلیج فارس را هدف قرار داده است. کارشناسان مسائل منطقه‌ای بر این باورند که یکی از راهکارهای تروریستی رژیم برای اعمال فشار همان سیاست نخ نما شده قدیمی مبنی بر «بستن تنگه هرمز» و یا استفاده ابزاری از نیروهای تروریستی وابسته به سپاه پاسداران در منطقه می‌باشند.

در این رابطه فرمانده نیروی تروریستی قدس، پاسدار قاسم سلیمانی با انتشار نامه‌ای خطاب به آخوند روحانی اعلام کرد که «دست شما را می‌بوسم»!.
وی در ادامه نوشته است: «آن چه از فرمایشات حضرتعالی در رسانه‌ها منعکس شد مبنی بر این که اگر نفت جمهوری اسلامی ایران صادر نشود، تضمینی برای صدور نفت کل منطقه نمی‌باشد و بیانات بسیار ارزشمندی که مایه مباهات و افتخار است». (خبرگزاری سپاه پاسداران، فارس ۱۳ تیر ۱۳۹۷)

ترجمان این جملات آن است که در پشت اجرایی نمودن سیاست‌های تروریستی رژیم آخوندی همواره سپاه پاسداران با مجموعه‌ای از زیر شبکه‌های آن قرار دارند.

این ارگان سرکوبگر علاوه بر مجموعه‌ای بیش از «۱۳۵۰۰» کادر و خدمه در زمینه‌های اقتصادی، دو هدف دیگر یعنی سرکوب داخلی و صدور بنیادگرایی و تروریسم را هدایت می‌کند. بر این اساس، نقش تروریستی سپاه در شکل دهی «داعش» و یا عملیات تروریستی در» عربستان، کویت و بحرین، هند، تایلند تا آرژانتین «و راه‌اندازی جنگ‌های داخلی در «عراق، یمن و سوریه» به موازات حمایت‌های مالی، لجستیکی و عقیدتی از» حزب الشیطان، حوثی‌ها، انصار، کتائب، طالبان و یا القاعده تا به امروز محرز شده است.

پیشتر نیز در این رابطه تلویزیون سی ان ان از بررسی طرح لیست گذاری این نیروی سرکوبگر از سوی دولت ایالات‌متحده خبر داده بود؛ بنابراین گزارش «مقامهای ارشد کنونی و سابق که با این موضوع آشنا هستند به سی.ان.ان می‌گویند که کاخ سفید قصد دارد سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی لیست‌گذاری کند. تصمیم لیست‌گذاری که به‌طور رسمی در حیطه وزارت امور خارجه قرار دارد، به‌عنوان بخشی از استراتژی تهاجمی کاخ سفید نسبت به رژیم ایران از اهمیت بالایی برخوردار است».