لينك به منبع:


ماشینهای هوشمند
در
فرودگاه برلین ماشین خاصی شروع بهکار میکند. در ظاهر این یک خودرو
معمولی به نظر میرسد ولی برعکس تولیدی از تکنولوژی پیشرفته و کاملاً جدید
است. یک تیم از دانشمندان این خودرو را تولید کردهاند، برای بررسی و پژوهش
و ساخت آن یک و نیم میلیون یورو هزینه کردند تا بتواند از نیروی انسانی
بینیاز باشد.
بزرگترین چالشی که این تیم با آن روبهرو بود این بود که این خودرو چگونه اشیاء اطرافش را تشخیص دهد.
کارهایی که این خودرو انجام میدهد تشخیص راهها، فهم چراغهای راهنما و تابلوهای مربوط به عبور و مرور در خیابانها بود.
دقت این خودرو در شناخت راهها و جادهها از انسان بیشتر است و میتواند با موقعیتی که با آن روبهرو میشود برخورد مناسب کند.
ما آن را تولید کردیم تا بتوانیم به نیازهای مسافران آن پاسخ دهیم.
هدفی که مهندسان در تولید خودروهای ویژه دنبال میکنند این است که توانمندیاش از راننده بیشتر باشد.
یک پژوهشگر میگوید: حسگرهای این خودروها باید اطلاعات محیط اطرافشان را با همان روشی که ما انسانها درک میکنیم درک کنند. حتی در شرایطی که وضعیت آب و هوا بد باشد و این موضوع برایمان بسیار مهم است.
علاوه بر این خودرو ما نیازمند حس هفتم هم هست. همانگونه که یک راننده کارکشته انجام میدهد باید این خودرو طوری عمل کند که گویا یک راننده مجرب در پشت فرمان اوست.
این خودرو باید بفهمد که مثلاً خودرو جلویی او که در حال حرکت است الآن میخواهد بپیچد، بدون اینکه چراغ راهنمای او روشن شود. فهم این اطلاعات از نظر تکنولوژی چالشی بزرگ بحساب میآید.
بزرگترین چالشی که این تیم با آن روبهرو بود این بود که این خودرو چگونه اشیاء اطرافش را تشخیص دهد.
کارهایی که این خودرو انجام میدهد تشخیص راهها، فهم چراغهای راهنما و تابلوهای مربوط به عبور و مرور در خیابانها بود.
دقت این خودرو در شناخت راهها و جادهها از انسان بیشتر است و میتواند با موقعیتی که با آن روبهرو میشود برخورد مناسب کند.
ما آن را تولید کردیم تا بتوانیم به نیازهای مسافران آن پاسخ دهیم.
هدفی که مهندسان در تولید خودروهای ویژه دنبال میکنند این است که توانمندیاش از راننده بیشتر باشد.
یک پژوهشگر میگوید: حسگرهای این خودروها باید اطلاعات محیط اطرافشان را با همان روشی که ما انسانها درک میکنیم درک کنند. حتی در شرایطی که وضعیت آب و هوا بد باشد و این موضوع برایمان بسیار مهم است.
علاوه بر این خودرو ما نیازمند حس هفتم هم هست. همانگونه که یک راننده کارکشته انجام میدهد باید این خودرو طوری عمل کند که گویا یک راننده مجرب در پشت فرمان اوست.
این خودرو باید بفهمد که مثلاً خودرو جلویی او که در حال حرکت است الآن میخواهد بپیچد، بدون اینکه چراغ راهنمای او روشن شود. فهم این اطلاعات از نظر تکنولوژی چالشی بزرگ بحساب میآید.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر