جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۱۰, دوشنبه

مرجع شیعه لبنان از رژیم ایران و حزب‌الشیطان خواست از سوریه بیرون بکشد


علی امین مرجع شیعه لبنان

علی امین مرجع شیعه لبنان


علی امین مرجع شیعه لبنان روز یکشنبه 9خرداد از رژیم ایران و حزب‌الشیطان لبنان خواست که از سوریه بیرون بکشند و طی فراخوانی به مراجع دینی تمامی جهان اسلام، از آنها خواست با صدور فتوایی جنگ در سوریه را حرام اعلام کنند.
به گزارش رسانه‌های عربی علی امین گفت: «رژیم ایران و حزب‌الله باید از جنگ در سوریه بیرون بکشند و بایستی برای راه‌حلهایی تلاش کنند که بیهوده خونریزی نشود و بخشی از این درگیری نباشند» .
وی که در حال حاضر از پاریس دیدار می‌کند، افزود: «رژیم ایران تا زمانی که بخشی از این مشکل است، نمی‌تواند بخشی از صلح باشد و این رژیم طرف درگیری است» .
این مرجع شیعه لبنان تأکید کرد جنگیدن در کنار رژیم سوریه بر خلاف دیدگاه حسینی است.
وی خطاب به رژیم ایران و حزب‌الشیطان گفت: «شما اگر می‌خواهید با حسین باشید بایستی از سوریه خارج شوید و امام حسن در سوریه نیست و پیام حضرت زینب پیامی است که تمامی امت اسلامی را دور هم گرد می‌آورد کما این‌که آباء و اجداد او امت اسلامی را دور یک کلمه جمع کرد » .
به گفته علی امین ”عناوینی که حزب‌الله دستاویز قرار می‌دهد عناوینی باطل و برافتاده است و نباید تحت این عناوین برای کشتار مسلمانان گرد آمد کما این‌که وارد شدن در هر جنگی تحت این عناوین و غیره، جنگی در میان فرزندان یک امت واحد است“ .
وی تأکید کرد: «موضوع این نیست که میان مذاهب و قبیله‌هایی که قرنها و صدها سال است در این منطقه با هم زندگی کرده‌اند درگیری وجود دارد بلکه موضوع سیاسی است و نه درگیری مذاهب و حزب‌الله تلاش کرد که از این شعارها سوء‌استفاده کند ولی در این مرداب از پای درآمد و بنا بر گفته خودش قرار بود که از این موضوع به‌طور نهایی کنار بکشد» .
این مرجع شیعه لبنان گفت: ”اگر مراجع دینی کشورهای مختلف اسلامی جمع شده و فتوای حرام بودن جنگ در سوریه را صادر کنند بهانه تراشیهای کسانی که تحت شعارهای فرقه‌گرایانه برای جنگ می‌روند باطل می‌شود و این اقدام رویکرد بنیادگرایانه را تحت محاصره خود قرار می‌دهد“ ..
خاطر نشان می‌شود که علی امین مرجع شیعه لبنان در سال 1952 در شهر قلاویه العاملیه در جنوب لبنان متولد شده است و در حال حاضر در بیروت زندگی می‌کند و اصول فقه تدریس می‌کند و برای همزیستی میان گروه‌های لبنان فراخوان می‌دهد. وی همچنین عضو شورای دانشمندان مسلمانان است که یک سازمان بین‌المللی به‌ریاست احمد الطیب شیخ الازهر است ».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر