جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ آذر ۱, چهارشنبه

مواضع سرسختانه وزرای خارجه اتحادیه عرب علیه رژیم ایران

لينك به منبع:
وزرای خارجه اتحادیه عرب

وزرای خارجه اتحادیه عرب


عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در اجلاس فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب خواهان جلوگیری از تجاوزات رژیم ایران توسط مزدورانش در منطقه شد

اسکای نیوز 30آبان 96:
وزیر خارجه عربستان سعودی گفت:‌ سکوت در مقابل تجاوزات رژیم ایران که توسط مزدورانش در منطقه انجام می‌شود باعث خواهد شد پایتخت کشورهای عرب در مقابل موشکهای بالستیکی این رژیم در امان نماند. عربستان سعودی در مقابل این خصومت ها بی‌عمل نخواهد بود.

عادل الجبیر افزود: اعمال رژیم ایران و حمایت این رژیم از شبه‌نظامیان مسلحش باعث شده است که به‌عنوان اولین حامی تروریسم در جهان نامیده شود.

خالد بن احمد وزیر خارجه بحرین گفت: مزدوران رژیم ایران در منطقه به تهدید امنیت ملی عربی ما ادامه می‌دهند. خطر رژیم ایران تمامی کشورهای عربی را هدف قرار داده است.

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب گفت:‌ موشک بالستیکی که شبه‌نظامیان حوثی به ریاض شلیک کردند ساخت رژیم ایران بود و خطرناک‌ترین کار این رژیم در منطقه بود.

او از جامعه جهانی و به‌طور مشخص شورای امنیت خواست تا نسبت به دخالتهای رژیم ایران اقدام کند. دبیرکل اتحادیه عرب گفت:‌ صدایمان را رو به جامعه جهانی بلند می‌کنیم و می‌گوییم:‌ تهدیدات رژیم ایران از حد گذشته و منطقه را در لبه پرتگاه قرار داده است. رفتارهای خصمانه ایران در تعارض با قطعنامه‌های بین‌المللی است.

وزیر خارجه جیبوتی نیز گفت:‌ دخالتهای رژیم ایران در منطقه امنیت را در کل منطقه تضعیف کرده است.

در این رابطه سمیر عمر خبرنگار اسکای نیوز گفت: سخنان وزرای خارجه عربستان سعودی و بحرین و دبیرکل اتحادیه عرب در این اجلاس مورد موافقت همه وزیران خارجه اتحادیه عرب بود. وزیر خارجه یمن در حاشیه این نشست دخالتهای رژیم ایران و حمایتش از حوثی‌ها و حزب‌الله را محکوم کرد. وی از شورای وزیران اتحادیه عرب خواست تا به شورای امنیت نامه بنویسند و علیه موارد نقض رژیم ایران شکایت کنند. وزیر خارجه مصر نیز دخالتهای رژیم ایران را محکوم کرد و تأکید کرد امنیت ملی کشورهای عرب و حوزه خلیج‌فارس خط سرخ سیاست خارجی مصر است. او از ایستادگی در مقابل دخالتهای رژیم ایران حمایت کامل کرد.

انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات با لحن تندی در این جلسه صحبت کرد و گفت در سالهای اخیر هیچ کشور عربی در امور داخلی ایران دخالت نکرده ولی این رژیم همواره با سیاستهای برنامه‌ریزی شده در امور کشورهای عرب دخالت کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر