جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۲۳, شنبه

کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد از خطر اعدام یک نوجوان در ایران ابراز نگرانی کرد

لينك به منبع:
هشدار سازمان های حقوق بشری علیه اعدام حمید احمدی

هشدار سازمان های حقوق بشری علیه اعدام حمید احمدی


سخنگوی کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد طی بیانیه‌یی از خطر اعدام نوجوان زندانی حمید احمدی ابراز نگرانی کرد و از رژیم ایران خواست فوراً حکم اعدام را لغو و فرصتی برای محاکمه این زندانی در نظر بگیرد.

در این بیانیه آمده است: ”ما خواستمان را از رژیم ایران برای توقف استفاده از مجازات اعدام در مورد جرم کودکان را دوباره تکرار می‌کنیم.“

در بیانیه کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل به تاریخ 23بهمن 95 آمده است: ”حمید احمدی در سال ۲۰۰۸ زمانی که ۱۷ ساله بود در یک دعوا بین ۵ پسر بازداشت شد و در سال ۲۰۰۹ به اتهام قتل به اعدام محکوم شد. دادگاه این حکم را بر اساس اعترافهای وی در اداره پلیس صادر کرده در حالی که وی در این اداره تحت شکنجه و بدرفتاری بوده و از دسترسی به وکیل و خانواده‌اش محروم بوده است“.

سازمان عفو بین‌الملل نیز روز جمعه 22بهمن با صدور بیانیه‌یی از اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام حمید احمدی در روز شنبه ابراز نگرانی کرده است. عفو بین‌الملل می‌گوید، حمید احمدی در سن ۱۷ سالگی به ارتکاب جرمی در زیر «شکنجه» اعتراف کرده است. این نهاد بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر می‌گوید، حمید احمدی در شمار نوجوانانی قرار دارد که در ایران در انتظار اجرای حکم اعدام خود هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر