جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۷, پنجشنبه

نخست وزیر انگلستان: اولویت انگلستان در خاورمیانه مقابله با گسترش دخالتهای شرورانه رژیم ایران است

لينك به منبع:

ترزا می نخست وزیر انگلستان

ترزا می نخست وزیر انگلستان


ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان روز پنجشنبه7بهمن 95 در جمع اعضای حزب جمهوریخواه آمریکا در فیلادلفیا گفت: اولویت انگلستان در خاورمیانه مقابله با گسترش دخالتهای «شرورانه» رژیم ایران در منطقه است. اولویت سیاست ما این است که از متحدانمان یعنی کشورهای حوزه خلیج‌فارس حمایت کنیم و با تلاشهای خصمانه رژیم ایران برای گسترش نفوذ خود از تهران تا دریای مدیترانه مقابله نماییم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترزامی در سخنرانی خود به همکاری مارگرت تاچر و رونالد ریگان در دوران جنگ سرد اشاره کرد و گفت: ما، دو کشور با یکدیگر مسئولیت مشترک برای رهبری داریم، چرا که وقتی دیگران قدم جلو بگذارند و ما عقب بکشیم، این برای آمریکا، انگلستان و جهان بد است. البته چنین رویکردی به‌معنی این نیست که به سیاستهای شکست خورده گذشته بازگردیم. روزهایی که آمریکا و انگلستان با مداخله در دیگر کشورهای مستقل می‌کوشیدند تا جهان را آن گونه که خود تصور می‌کردند، بسازند گذشته است. اما هیچ کدام از این دو کشور نمی‌تواند دست روی دست بگذارند و کاری انجام ندهند.

ترزامی‌ در ادامه سخنان خود ضمن دفاع از توافق اتمی با رژیم ایران تأکید کرد باید با موارد نقض آن فوری و قاطع برخورد کرد. نخست‌وزیر انگلستان گفت:
توافق اتمی احتمال دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی را برای یک دهه به تعویق انداخته است. این رژیم ۱۳ هزار سانتریفوژ خود به همراه تأسیسات مرتبط را برداشته است. این برای امنیت منطقه حیاتی است. اما می‌بایست به‌طور بسیار دقیق بر آن نظارت جدی داشت و با هر گونه نقض آن به‌طور قاطعانه و فوری برخورد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر